اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

آغاز عرضه میوه تنظیم بازاری شب عید

صدیف بیگ‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، از عرضه حدود ۶۰ هزار تن میوه برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: ۳۲ هزار تن پرتقال تامسون، ۲۳ هزار تن سیب درختی و ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تن پرتقال جنوب در قالب تنظیم بازار طی هفته جاری در ۳۱ استان عرضه می‌شود.

به گفته وی، از روز جمعه اجازه عرضه بازار به استان‌ها داده شده و هر استان متناسب با وضعیت خود و بر اساس تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار استان‌ها، می‌تواند طرح تنظیم بازار شب عید را شروع کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه میوه تنظیم بازار شب عید در حاشیه بازار عرضه می‌شود و در صورت کاهش قیمت در بازار قیمت میوه تنظیم بازار هم کمتر می‌شود، تصریح کرد: قیمت‌ها در بازار استان‌های مختلف متفاوت است و به فاصله از مراکز عرضه هم نیز بستگی دارد.

مدیر پروژه تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال با اینکه اختیار عرضه در شبکه توزیع با کارگروه تنظیم بازار استان‌هاست، گفت: میوه تنظیم بازار معمولاً در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی منتخب و جایگاه‌های عرضه موقت عرضه خواهند شد.

بیگ‌زاده با بیان اینکه میوه به اندازه کافی برای شب عید ذخیره شده و مشکلی برای عرضه وجود ندارد، نسبت به عرضه این محصولات با کیفیت و قیمت مناسب از سوی کارگروه‌های ستاد تنظیم بازار اعلام آمادگی کرد.

به گفته وی، سیب بیشتر از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان و دماوند تهران تامین شده و برخی استان‌ها مانند اردبیل، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و برخی استان‌های شمالی که تولیدکننده سیب بودند از تولیدات خودشان استفاده کردند.

این مقام مسئول همچنین از فعالیت شرکت بازرسی کمی و کیفی خبر داد که همه کالاهای ذخیره شده را از نظر کیفیت، متناسب با ویژگی‌های تعریف شده از سوی ستاد تنظیم بازار کنترل می‌کنند.

بیگ‌زاده با بیان اینکه امسال پرتقال‌های تامسون در پلاستیک وکیوم شده است، تصریح کرد: نکته مهم این است که پرتقال تامسون شمال قبل از شیوع ویروس کرونا به استان‌های دیگر منتقل و دپو شده است. همچنین سایر نکات بهداشتی هم رعایت شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=17827
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن