بانک-بیمه-بورس

آغاز عرضه زنجیره فولاد در بورس کالا

جهرمی گفت: پیرو مصوبات اقتصادی دولت که تحت عنوان شیوه نامه فولاد منتشر شده از این به بعد تمام محصولات فولادی در بورس کالا معامله می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در رابطه با عرضه سنگ آهن در بورس کالا اظهار کرد: پیرو مصوبات اقتصادی دولت که تحت عنوان شیوه نامه فولاد منتشر شده از این به بعد قرار بر این است که تمام محصولات فولادی در بورس کالا معامله شود، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که شرکت ایمیدرو در این راستا پیش قدم شد به گونه‌ای که امروز مورخ ۱۱ بهمن ۹۹ شاهد آن هستیم که سنگ آهن معدن چاهگز را به منظور معامله در تالار بورس کالا عرضه کرد.

او بیان کرد: در حال حاضر با توجه به در خواستی که از جانب عرضه کنندگان به بورس کالا فرستاده شده دستور العمل‌های جدید قرار است در این رابطه به کار گرفته شود تا خریداران بتوانند به صورت حضوری به منظور معامله در تالار بورس کالا حضور یابند.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران تصریح کرد: قرار است در روش جدید تالار حراج تا زمانی که خریدار قیمتی را اعلام کند و بالاتر از آن قیمتی به ثبت نرسد معامله ادامه یابد، اگر از این روند معاملاتی استقبال شود برای سایر کالا‌ها نیز استفاده خواهد شد.

جهرمی در پایان گفت: عرضه سنگ آهن به دنبال خود بحث آزاد سازی قیمت سنگ آهن را خواهد آورد، همچنین امر مذکور سبب شفاف سازی و افزایش ارزش سهام فولادی‌ها نیز می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61962
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن