گزارش

آشنایی با کاربرد و شیوه عملکرد شیر دستی پنوماتیک + معرفی برترین مدل ها

شیر پنوماتیک یکی از مهم ترین مجموعه های پنوماتیک می باشد که وظیفه کنترل فشار سرعت و مقدار هوایی که از طریق یک سیستم پنوماتیک حرکت میکند را بر عهده دارد، سیستمهای پنوماتیک وابستگی هایی به نیروی هوای فشرده برای اینکه بتوانند قدرت خود را انتقال دهند دارند. امروزه در برنامه های صنعتی زیادی از ابزارهای برقی گرفته تا انواع موتورهای دیزلی محصولات پنوماتیکی استفاده میشود.

شیرهای پنوماتیکی بر اساس اجزا و نوع سیستم پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند و برای هر نوع و مدلی یک نوع شیر پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله سعی می کنیم تا اطلاعات کاملی در خصوص شیر های دستی پنوماتیک به شما ارائه کنیم تا با اطلاعات کافی به خرید آنها بپردازید و از آنها استفاده کنید. پس اگر به دنبال کسب اطلاعات کامل در خصوص شیر های دستی پنوماتیک و مشاهده برترین مدل های شیر دستی پنوماتیک جهان هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کاربرد و شیوه عملکرد شیر دستی پنوماتیک:

شیر های دستی پنوماتیک نیز مانند سایر شیرهای پنوماتیکی نوعی مسیر سیال را تغییر می دهند، شیرهای پنوماتیکی معمولاً مانند یک شیر دو راهه یا سه راهه و یا شیرهای دایرکشنال میباشند، جنس شیرهای دستی پنوماتیکی معمولاً برنجی، آلومینیومی و یا استیل می باشد که بنا بر نوع استفاده و کاربردی که دارند تهیه می‌شوند.

شیرهای دستی پنوماتیک دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

شیرهای 2/2:  این شیرها معمولاً دارای یک ورودی و یک خروجی می باشند:

این شیرها از جنس های مختلف و در انواع سایزها ساخته می‌شود که معمولاً برای مصارف بسیاری می توان از آنها استفاده کرد و از تنوع و گستردگی بسیار بالایی برخوردار می باشند، همان طور که گفتیم جنس این شیرها با هم متفاوت است برای مثال در شیر های گازی از برنج یا برای صنایع بهداشتی میتوان استیل استفاده کرد.

شیرهای 3/2: شیر های این مدلی معمولاً سه پورت دارند که در مواقع نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند:

این شیرهای سه راهه معمولاً به شکل بسیار بزرگ مانند شیرهای سه راه موتور خور به صورت دستی استفاده می شود، به این نوع شیرها، شیرهای کشویی یا شیرهای ژیانی و پیکانی پنوماتیک نیز گفته می‌شود که به صورت فنری یا قفلی می باشند.

شیرهای 4/2 و 4/3: این نوع از شیرهای دستی پنوماتیک معروف به شیرهای آسیابی و خمره ای می‌باشند:

این نوع شیرها به شیرهای گردان دسته آسیایی و شیرهای خمره ای معروف می باشند که یک اهرم گردان دارند و با استفاده از آنها مسیر باد تغییر می‌کند و دارای استفاده های بسیار زیادی می باشند.

شیرهای 5/2: این نوع شیرهای پنوماتیک دارای یک ورودی و دو خروجی و دو اگزوز می باشند:

در این نوع از شیرهای دستی پنوماتیکی میتوانیم یک جک یا سیلندر را به صورت کامل جمع کنیم و یا آن را باز کنیم و نمی‌توانیم در حالتی غیر از سر و ته سیلندر را نگه داریم. در این نوع از شیر ها می‌توانیم سیلندر پنوماتیک را نیز در هر جایی که می‌خواهیم نگه داریم.

برترین مدل های شیر دستی‌پنوماتیک:

هر کدام از شیر های دستی‌پنوماتیک بنا بر نیاز مصرف کنندگان دارای کاربرد خاصی می باشند، اما در بین انواع شیر های دستی پنوماتیک که معرفی کردیم اگر بخواهیم بهترین مدلهای شیرهای دستی پنوماتیک در بازار را به شما معرفی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

شیرهای 2/2:  این نوع شیرهای پنوماتیک دارای محبوبیت و فروش زیادی در بازار می باشند چرا که این شیرها دارای جنس های مختلف و بسیار زیادی می باشند و همچنین سایزهای بسیار زیادی برای آنها وجود دارد، به همین جهت می‌توان از آنها در بسیاری از موارد استفاده کرد، مورد بعدی که باعث فروش بسیار زیاد این شیرها شده است گستردگی و تنوع بسیار زیاد آنها در بازار برای مصرف کنندگان می باشد.

شیرهای 5/2: از دیگر نمونه های محبوب شیر های دستی موجود در بازار می‌توان به این نوع شیرها اشاره کرد چرا که آنها دارای یک ورودی و دو خروجی و دو اگزوز می باشند که در سیلندر ها کاربردهای بسیار زیادی دارند به همین جهت از محبوبیت و فروش بسیار زیادی برخوردار می باشند که می توانید از آنها استفاده کنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73705
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن