گزارش

آشنایی با روش های نوین کاشت موی طبیعی

بر کسی پوشیده نیست که کاشت مو اصلی‌ترین و موثرترین روش برای جبران ریزش و کم پشتی مو است که نتایج کاملاً طبیعی به دنبال دارد. با این حال با توسعه علم پزشکی روش‌های متعددی برای کاشت مو معرفی شده‌اند که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود دارد. بنابراین هر کدام از روش‌های کاشت مو ممکن است پاسخ بهتری در هر فرد بدهد. برای اینکه بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید، لازم است در مورد تمام روش‌ها حداقل اطلاعات را داشته باشید و قبل از انتخاب تکنیک با پزشک متخصص کاشت مو مشورت کنید.

از طرفی کلینیک‌های غیر تخصصی ممکن است به صورت عمومی از یک یا دو روش برای تمام افراد استفاده کنند که این باعث می‌شود برخی زیباجویان نتایج دلخواه خود را دریافت نکنند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند برای کاشت مو حتماً‌به کلینیک‌های تخصصی و معتبر مراجعه کنید. در ادامه با کلینیک فوق تخصصی آذین همراه شوید تا با چند مورد از بهترین روش‌های کاشت مو یعنی میکروگرافت، FIT و FUT آشنا شویم.

چرا به کاشت مو احتیاج داریم؟

پدیده ریزش مو یک اتفاق طبیعی است که در همه افراد بروز پیدا می‌کند؛ به طوری که در افراد بالغ به طور میانگین روزانه 100 تار مو می‌ریزد. اما این موهای ریخته شده با موهای جدید جایگزین می‌شوند و تعادل را حفظ می‌کنند. اما زمانی که برخی عوامل مثل استرس، ژنتیک، اختلالات هورمونی، عدم تعادل برخی مواد مغذی بدن و یا حتی حوادث باعث از بین رفتن تعادل ریزش مو می‌شوند، با پدیده کم پشتی مو مواجه می‌شویم. معمولاً علت اصلی ریزش مو مشخص نیست و در این حالت ریزش موی ارثی مد نظر قرار می‌گیرد. همچنین برخی رفتارها در سبک زندگی مثل استفاده بیش از حد از روسری یا کش سر می‌تواند باعث افزایش ریزش مو شود.

به هر حال ریزش مو هر علتی که داشته باشد برای تعداد زیادی از افراد اتفاق می‌افتد. مسئله این است که بهترین راه حل برای درمان ریزش مو چه روشی است؟

مناسب‌ترین روش های کاشت مو برای درمان طاسی

کم پشتی و طاسی مو هم در مردان و هم در زنان یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش جذابیت و اعتماد به نفس هستند. کاشت موی طبیعی یک روش اثبات شده برای درمان این عارضه و افزایش جذابیت ظاهری است؛ خصوصاً افرادی که کامل طاس نشده‌اند اما با کم پشتی مو مواجه‌اند می‌توانند با این روش نتایج فوق العاده‌ای دریافت کنند. روش‌های کاشت مو از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و ممکن است با تجهیزات، تکنیک‌ها و هزینه‌های متفاوتی انجام گیرند. البته فرایند کلی این روش تقریباً یکسان است و فولیکول‌های مو از ناحیه پر پشت (بانک مو) به ناحیه کم پشت منتقل می‌شوند. در ادامه بیشتر با فرایند کاشت مو آشنا می‌شویم.

آشنایی با فرایند کاشت مو

تمام تکنیک‌های کاشت مو از یک فرایند مشترک استفاده می‌کنند؛ فرایند کاشت مو برداشت گرافت مو از ناحیه بانک مو و پیوند آن به ناحیه کم پشت یا اصطلاحاً گیرنده است. با این وجود هر کدام از روش‌های کاشت مو مناسب یک سری از متقاضیان است که به انتظارات خود فرد و صلاحدید پزشک متخصص وابسته است.

روش‌های کاشت مو از چه نظر متفاوتند ؟

روش‌های مختلف کاشت مو از  چند جهت با یکدیگر متفاوتند که شامل:

  • بانک مو مورد استفاده: در روش‌های مختلف ممکن است بانک مو متفاوت باشد؛ به عنوان مثال در تکنیک های FIT یا میکروگرافت اغلب از موهای پشت سر استفاده می‌شود؛ اما در تکنیک BHT امکان برداشت موفقیت آمیز از موهای بدن مثل قفسه سینه و ریش وجود دارد.
  • نحوه برداشت گرافت: در روش‌های مدرن کاشت مو گرافت‌ها به صورت جداگانه و یک به یک جدا می‌شوند و نیازی به ایجاد برش در ناحیه بانک مو نیست. اما در یک روش سنتی مثل FUT برداشت نواری و با استفاده از برش در ناحیه کاشت مو انجام می‌شود.
  • نحوه استخراج و کاشت مو: نحوه انجام و ابزار مورد استفاده در برداشت و کاشت فولیکول‌ها ممکن است در روش‌های مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال در روش میکروفیت از ایمپلنترهای میکرو استفاده می‌شود که بسیار ظریف و دقیق هستند. این دستگاه بدون آسیب به فولیکول‌ها به بهترین نحو آنها را در ناحیه کم پشت مو می‌کارد.

کلینیک آذین با بهره مندی از تخصص بزرگ‌ترین متخصصان کشور توانسته نوین‌ترین روش‌های کاشت مو را در اختیار زیباجویان قرار دهد تا تمام افراد بتوانند از موهای خوش حالت و جذاب بهره مند شوند.

کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت یکی از روش‌های جدید کاشت مو است که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌ای به نام هولدرهای اتوماتیک انجام می‌گیرد. این دستگاه‌ها قادرند فولیکول‌ها را در ابعاد میکرون و با کمترین آسیب به پوست سر برداشت کنند. سپس با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، سوراخ‌‌هایی با قطر کمتر از 1 میلی متر در نواحی گیرنده مو ایجاد می‌شود که گرافت‌های آماده شده در آن کاشته شوند.

بانک موی مورد استفاده در کاشت مو به روش میکروگرافت اغلب پشت سر و کنار گوش است و قاعدتاً افرادی که از این روش استفاده می‌کنند باید بانک موی مناسبی در این نواحی داشته باشند. برای متقاضیانی که دچار طاسی‌های وسیع یا ناحیه‌ای شده‌اند، این روش مثل یک معجزه عمل می‌کند و تراکم را به حد قابل قبولی می‌رساند. علاوه بر این زیباجویانی که قصد کاشت ابرو یا ریش و سبیل دارند نیز می‌توانند با این تکنیک تراکم این نواحی را نیز افزایش دهند.

میکروگرافت در میان انواع روش‌های کاشت مو یکی ازکم عارضه‌ترین تکنیک‌هاست؛ چرا که با استفاده از ابزارهای دقیق و ظریف امکان وارد آوردن آسیب‌های وسیع به پوست و بافت به حداقل می‌رسد. در صورتی که این تکنیک کاشت مو را به یک کلینیک تخصصی و خوش سابقه بسپارید و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را نیز به خوبی رعایت کنید، با یک دوره نقاهت کوتاه بهبود پیدا می‌کنید و می‌توانید به فعالیت روزمره خود باز گردید.

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT را می‌توان به عنوان متداول‌ترین روش کاشت مو معرفی کرد. این روش اولین تکنیک مدرن برای کاشت مو بود که تحقیقات گسترده‌ای برای ابداع آن صورت گرفت. از مزایای محسوس این تکنیک می‌توان به کم تهاجم بودن، کم عارضه بودن، هزینه پایین، تراکم موی بالا، سرعت زیاد و حالت طبیعی موهای کاشته شده اشاره کرد. همچنین طیف وسیعی از زیباجویان می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند که همین باعث شده همواره به عنوان یکی از اولویت‌های روش‌های کاشت مو قرار بگیرد.

مراحل کاشت مو به روش FIT به عنوان مراحل اصلی روش‌های کاشت مو مدرن در نظر گرفته می‌شود. به طوری که سه مرحله برداشت، آماده سازی و کاشت در تمام روش‌های کاشت مو مشترک‌اند. در مرحله برداشت گرافت‌های بانک مو با دقت بالا و بدون تهاجم وجود دارد که همین کار تا حد زیادی عوارض کاشت مو را کاهش می‌دهد.

نتایج کاشت مو به روش FIT

نتایج کاشت مو به روش FIT تا حد زیادی به شرایط متقاضیان و نحوه انجام آن توسط پزشک بستگی دارد. تعداد گرافت‌های قابل انتقال با روش FIT نسبت به روش‌های سنتی مثل FUT کمتر است اما از آنجایی که احتمال آسیب به گرافت‌ها کمتر است، تراکم موی ایجاد شده معمولاً بهتر خواهد بود.  علاوه بر این در این روش زاویه کاشت موها بسیار دقیق خواهد بود و حالت طبیعی مو حفظ می‌شود.

کاشت مو به روش FIT نیز مثل هر روش دیگری با عوارض کوتاه مدت و محدودی همراه است که برای بهبود کامل آنها لازم است یک دوره نقاهت 2 تا 14 روزه را طی نمود. عوارضی مثل قرمزی، کبودی و لخته‌های خون با مراقبت‌های بعد از عمل و طی کردن دوره نقاهت به صورت کامل بهبود می‌یابند.

علاوه بر این 2 تا 3 ماه پس از کاشت مو احتمالاً با ریزش موهای کاشته شده مواجه می‌شوید که کاملاً طبیعی است و برای اغلب افراد پیش می‌آید. این عارضه به دلیل تغییر مکان فولیکول‌هاست و نشانه ساختن تارهای جدید مو می‌باشد. بنابراین از ماه سوم بعد می‌توانید نتایج واقعی کاشت مو را مشاهده کنید. در این مورد به شما توصیه می‌کنیم صبور باشید؛ چرا که نتیجه کامل کاشت مو بین 10 تا 12 ماه بعد از عمل کاشت مو قابل مشاهده است.

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT برای متقاضیانی که دچار ریزش موی خیلی گسترده شده‌اند و به انتقال میزان زیادی از گرافت‌ها احتیاج دارند مناسب است. در این تکنیک که به عنوان تنها تکنیک جراحی تهاجمی کاشت مو شناخته می‌شود، یک لایه از موهای پشت سر را به صورت نواری برداشت می‌کنند و جای آن را بخیه می‌زنند. فولیکول‌های برداشت شده توسط تکنیسین‌ها به چندین گرافت تقسیم می‌شند و در نواحی گیرنده کاشته می‌شوند.

از آنجایی که که این روش تهاجمی است و معمولاً با خونریزی حین عمل همراه است، اغلب متخصصان سعی می‌کنند از این روش کمتر استفاده کنند. با این حال با استفاده از روش FUT می‌توان در هر جلسه تقریباً 5000 فولیکول مو را پیوند زد که برای متقاضیان با طاسی‌های گسترده بسیار مناسب است. کاشت مو به این روش غالباً بین 4 تا 8 ساعت در هر جلسه به طول می‌انجامد که به شرایط زیباجو بستگی دارد.

برای انتخاب بهترین روش کاشت مو لازم ابتدا با تمام روش‌ها آشنا شوید، اطلاعات خود را افزایش دهید، شرایط جسمانی خود را بررسی کنید و با پزشک متخصص در این باره مشورت کنید. پزشک می‌تواند با بررسی انتظارات و میزان ریزش مو و بانک موی شما، بهترین تکنیک کاشت مو را معرفی کند. به این منظور توصیه می‌کنیم برای کسب مشاوره رایگان از کارشناسان کلینیک آذین، با این کلینیک ارتباط برقرار نمایید.

 

منبع : کلینیک آذین

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84347
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن