گزارش

اولین دوره آزمون بین‌المللی زبان روسی (تورفل) در کانون زبان ایران برگزار شد

اولین دوره آزمون بین‌المللی زبان روسی (تورفل) در کانون زبان ایران به عنوان یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران با همکاری دانشگاه سن‌پترزبورگ روسیه به صورت آنلاین برگزار گردید.

 دکتر راهله ضیایی، مسئول بخش روسی کانون زبان ایران ، ضمن ارزیابی بسیار موفق این دوره از آزمون، اظهار داشت: به دلیل شرایط پاندمی کرونا، برگزاری آنلاین آزمون مانع از اجرای دقیق قوانین و پروتکل‌ها نشد و علی‌رغم تمامی مشکلات از جمله کندی سرعت اینترنت در برخی نقاط کشور یا قطع برق در ساعاتی از زمان آزمون، بخش روسی کانون زبان ایران و بخش آزمون تورفل دانشگاه سن‌پترزبورگ نهایت همکاری و راهنمایی‌های لازم را جهت انجام کامل آزمون نسبت به داوطلبان داشته‌اند که در نتیجه‌ چنین تعاملی، این دوره با موفقیت به اتمام رسید.

ضیایی عنوان کرد: بزرگترین مزیت این آزمون در شرایط سخت کرونا، برگزاری آن به صورت آنلاین است که هم داوطلبان را از خطر ابتلا یا انتشار این بیماری مصون می‌کند و‌ هم هزینه‌های سفرهای استانی و اقامت در محل برگزاری آزمون حضوری را لغو می‌نماید که این موضوع برای خانواده‌ها مزیتی بسیار مهم بوده است.

وی افزود: کارنامه‌های داوطلبان و مدارک پذیرفته‌شدگان صادر و برای آنها ارسال شده است؛ داوطلبانی که موفق به قبولی کامل نشده‌اند این امکان را دارند تا ثبت‌نام مجدد نموده و با آمادگی بیشتر در آزمون‌های جبرانی که برای ایشان درنظر گرفته شده است، شرکت کنند. زمان آزمون‌های جبرانی به زودی برای داوطلبان ارسال خواهد شد. ضیایی گفت: دورۀ جدید آزمون تورفل کانون زبان در پاییز ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و به زودی زمان دقیق ثبت‌نام و تاریخ برگزاری آن در سایت و شبکه‌های اجتماعی کانون زبان اعلام خواهد شد.مسئول بخش روسی کانون زبان ادامه داد: سطوح استاندارد اروپایی دارای چارچوبی مشترک برای اندازه‌گیری مهارت و دانش زبانی افراد و متشکل از ۶ سطح  C2, C1, B2, B1, A2, A1 است که در تدوین کتاب‌های آموزشی و آزمون‌های مربوط به زبان‌های خارجی در اروپا و به‌طور فزاینده‌ای در دیگر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین آزمون‌هایی که بر اساس این سطوح برگزار می‌شوند از نظر میزان سختی و آسانی در سراسر جهان یکسان هستند. ۷ مرکز اصلی در روسیه برگزار کننده آزمون بین المللی تورفل هستند که در کشورهای مختلف دارای نمایندگانی جهت اجرای این آزمون می­‌باشند و هیچ یک از این مراکز یا نمایندگان آن‌ها امکان برگزاری سطوح این آزمون را خارج از استاندارد ندارند؛ دانشگاه سن­پترزبورگ، یکی از مهمترین این مراکز است.

داوطلبان جهت آشنایی بیشتر درمورد آزمون تورفل می توانند به صفحه گروه زبان روسی در سایت کانون زبان ایران و همچنین جهت اطلاع از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت به سایت وزارت بهداشت مراجعه نمایند.

 
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77140
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن