گزارش

آزادراه شمال و تاثیر بر قیمت زمین‌های نوشهر و چالوس

احداث آزادراه تهران شمال به طور قطع تاثیر بسزایی بر خرید زمین در چالوس و طبیعتا در مناطق دیگر شهرهای شمالی داشته است. خرید زمین در نوشهر نیز به دلیل نزدیکی به آزادراه با پیشرفت مطلوبی همراه شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. شهرهای استان مازندران به ویژه شهرهای نوشهر و چالوس از این قاعده مستثنی نیستند و بیشترین تاثیر را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند چرا که این آزادراه فاصله تهران چالوس را با مسافت کمتری همراه کرده و از این جهت یک مسیر مناسب برای رفت و آمد گردشگران فراهم کرده است. بدین ترتیب صنعت گردشگری در این شهرها در آینده‌ای نزدیک از رونق بهتری برخوردار خواهد شد.

به دلیل کم شدن مسافت و رونق صنعت گردشگری در این شهرها به واسطه احداث آزادراه طبیعتا قیمت زمین در نوشهر و چالوس با ارزش بیشتری توام می‌شود و پیشرفت زیادی در زمینه معاملات ملکی در آینده‌ای نزدیک مشاهده خواهد شد. تفاهم اطلاعات لازم را در زمینه ارزش املاک در شمال به واسطه آزادراه تهران شمال ارائه خواهد داد.

دسترسی به شهرهای مازندران از طریق آزادراه

از آنجایی که دسترسی به شهرهایی که در همسایگی چالوس قرار دارند از مسیر آزادراه بهتر و سریع‌تر شده است ساخت و ساز ویلا و افزایش تقاضا نیز در این مناطق رونق زیادی پیدا کرده به همین سبب با افزایش تقاضا افزایش قیمت را در بازار املاک شمال مشاهده می‌کنیم. به دلیل دسترسی راحت‌تر به ویژه در ایام تعطیل شاهد افزایش تعداد مسافرانی هستیم که به استان مازندران سفر می‌کنند. همه مسافران ترجیح می‌دهند از مسیرهایی که ساده‌تر و کوتاه‌تر است به شمال سفر کنند. بدین ترتیب آزادراه تهران شمال یک مسیر هموار و کوتاه را برای گردشگران رقم زده تا علاوه بر بهره‌مندی از کوتاهی مسیر با خیالی آسوده به شهرهای مازندران سفر کنند. در این میان افزایش قیمت زمین در چالوس که به آزادراه نزدیکتر هستند به وضوح مشاهده می‌گردد.

مزایای آزادراه تهران شمال در بازار املاک

احداث این آزادراه برای تمامی مسافران به ویژه افرادی که به طور مرتب به شمال سفر می‌کنند یک مزیت ویژه تلقی می‌گردد. سفر به شهرهای شمالی برای دوری از شلوغی شهرهای بزرگ و بهره‌مندی از آب و هوای مطلوب در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. از این رو بسیاری افراد ترجیح می‌دهند ویلای شخصی خود را خریداری کنند تا بتوانند هر زمان که تمایل داشته باشند به شمال سفر کنند. دسترسی سریع یکی از مزایای ویژه برای این افراد محسوب می‌گردد. افزایش رفت و آمد موجب می‌شود رشد اقتصادی در منطقه بیشتر شده و قیمت فروش ملک نیز بالا رود. بدین ترتیب سفر هموارتر شده و مسافران با مشکلات کمتری در طول مسیر روبرو هستند. وجود این آزادراه سبب شده ساخت و ساز و ویلا سازی در اراضی مختلف شمال افزایش پیدا کند و از این رو مسئولان با تغییرات بی‌رویه و غیر قانونی اراضی برخورد خواهند کرد. موج جدید افزایش ساخت و سازها با شتاب بیشتری همراه شده است و فروش و معاملات ملکی در مناطق شمالی و شهرهای مختلف با بودجه‌های مختلف امکان‌پذیر است.

تاثیر آزادراه بر قیمت ملک در شهرهای شمالی

به طور کلی قیمت املاک در مناطقی از شمال کشور که دسترسی بهتری به دریا و جنگل دارند بیشتر است زیرا این مناطق پرطرفدار بوده و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. قیمت بالا در این مناطق اجتناب ناپذیر است و اگر به آزادراه دسترسی مناسبی داشته باشند به طور قطع با افزایش بیشتری در قیمت مواجه خواهند شد و معاملات ملکی در این شهرها افزایش قیمت را پیش رو دارند. با احداث این آزادراه مسیر تهران چالوس در حدود یک ساعت و نیم کاهش پیدا کرده که برابر با 65 کیلومتر است. بدین ترتیب خودروهای زیادی می‌توانند از این مسیر عبور کنند تا به شمال کشور برسند. با کاهش ترافیک در جاده شمال استقبال زیادی از این آزادراه شده که همین موضوع قیمت زمین در نوشهر و به طبع آن قیمت زمین در چالوس را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا تقاضا برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا و زمین در شهرهای نزدیک به آزادراه بیشتر شده است. اگر فاز چهارگانه این آزادراه به بهره‌برداری برسد در نتیجه قیمت ملک در شهرهای شمالی به ویژه شهرهایی که در مجاورت این آزادراه قرار دارند بیشتر خواهد شد. بدین ترتیب شهرهای نزدیک به آزادراه تبدیل به قطب توریستی می‌شوند که هر ساله مسافران زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

تاثیر آزادراه بر قیمت ویلاهای نوشهر

از آنجایی که نوشهر یکی از شهرهای زیبای استان مازندران با پارک‌های ساحلی و جنگلی متعددی است هر ساله تعداد زیادی گردشگر و مسافر به این شهر سفر می‌کنند تا از آب و هوای مطلوب آن برخوردار شوند. از جمله امتیازات ویژه‌ای که نوشهر دارد فرودگاه این شهر است. با افتتاح آزادراه تهران شمال رفت و آمد به این شهر بسیار راحت شده و به همین دلیل اقتصاد این منطقه دستخوش تغییرات فراوانی گردیده است. خرید و فروش ویلا در نوشهر با سوددهی بالایی همراه شده و به عنوان یک سرمایه‌گذاری سودآور و مثبت تلقی می‌گردد. وجود مناطق آزاد در نوشهر و همچنین بندر بزرگ اقتصادی این شهر از دیگر امتیازات مهم این شهر شمالی تلقی می‌شود. انواع ویلاهای لوکس با امکانات متعدد در این منطقه ساخته شده‌اند تا ساکنان ویلا بتوانند از چشم اندازهای خاص بهره‌مند شده و آرامش زیادی را کسب کنند. با کم شدن فاصله نوشهر از پایتخت رونق خرید و فروش املاک در این منطقه بیشتر شده است. برای خرید و فروش بهترین ملک در این منطقه می‌توانید از راهنما‌یی مشاوران اول خونه بهره‌مند شوید.

تاثیر آزادراه بر جوانب مختلف اقتصادی

به طور کلی می‌توان گفت که احداث آزادراه علاوه بر رونق معاملات ملکی و افزایش قیمت زمین‌های شهرهای شمالی موجب شده که کسب و کارها نیز پیشرفت مناسبی داشته باشند. با این آزادراه سرمایه‌گذاران زیادی به سمت خرید زمین در چالوس و ساخت و ساز ویلا به شمال روی آورده‌اند. به ویژه پایتخت نشینان تمایل زیادی برای خرید ویلا در شهرهای شمالی که به آزادراه نزدیک هستند دارند. اگر تمامی فازهای آزادراه به طور کامل افتتاح شوند به طور قطع شمال کشور تبدیل به یکی از کانون‌های مهم سرمایه‌گذاری می‌شود که همین مورد موجب می‌گردد که پیشرفت اقتصادی به طور چشمگیری مشاهده شود و رشد معاملات بیشتر خواهد شد. قیمت ملک در شمال تابع قانون خاصی نیست و زمین‌ها و املاک در شمال کشور دچار رکورد بوده اما با افتتاح آزادراه تهران شمال مشتریان دست به نقد زیادی برای خرید ملک به استان مازندران مراجعه می‌کنند. مشتریان غیر بومی زیادی برای خرید زمین و مسکن به شمال سفر می‌کنند و بسیاری از آنها تلاش می‌کنند که به هر نحوی که شده یک ملک مناسب را در شمال خریداری کنند. اگرچه که قیمت خرید زمین در نوشهر تحت تاثیر آزادراه قرار گرفته اما همچنان دوستداران و طرفداران خاص خود را دارد.

منبع: https://avalkhune.com

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83182
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن