اقتصادیویژه خبری

آخرین وضعیت پرونده احتکار کاغذ

سخنگوی سازمان تعزیرات آخرین وضعیت پرونده احتکار کاغذ را تشریح کرد.

به گزارش تفاهم انلاین- سید یاسر رایگانی در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در سازمان تعزیرات گفت: تا پایان دی ماه تعداد ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده وارد شده که شامل ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده کالا و خدمات، ۷۱ هزار و ۲ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان است.

وی افزود: متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: تعداد ۳۵۱ هزار و ۳۲ پرونده شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده است.

وی در خصوص جریمه نقدی محکومان هم گفت: جمعاً ۱۶۵ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌شده و ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌شده است. مأموران اجرای احکام هم موفق به اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت شدند.

رایگانی در خصوص بیشترین احکام صادره در یک‌ماه اخیر هم گفت: یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. همچنین دو نفر در استان تهران به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده در قانون برای کالاهای مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی افزود: بیشترین احکام اجراشده در یک ماه گذشته مبلغ ۸۴۱ میلیون ریال از فردی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن ای مین اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال می‌باشد. همچنین جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید اخذ شد.

رایگانی با اشاره به آمار پرونده‌های احتکار کاغذ (۱۰ ماهه نخست سال گفت: ۲۱ پرونده با ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل شده است که ۱۹ پرونده مختومه شده، ۷ پرونده حکم قطعی صادر شده و متخلفان ۵ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شدند.

وی افزود: ۳ پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته، ۲ پرونده عدم صلاحیت صادر شده، ۷ پرونده نیز قرار صادر شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=11666
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن