صنعت-معدن-تجارت

آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس

رئیس شورای رقابت عنوان کرد: اگر خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه‌ ای که شورا برای مصرف‌کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی‌ رسد و مردم باید آن را با قیمت حراجی از بورس بخرند.

با پایگاه خبری تحلیلی تفاهم آنلاین برای آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس همراه باشید.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: برای عرضه خودرو در بورس کالا، طرح‌هایی ارائه شده است. عرضه خودرو در بورس کالا باعث می‌شود قیمت منصفانه ای که شورای رقابت ارائه می‌دهد و از طریق قرعه‌کشی به‌دست مشتری می‌رسد، از بین برود.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه اکنون با قیمت منصفانه‌ای که شورای رقابت اعلام می کند، هم خودروساز و هم مصرف‌کننده راضی است، گفت: آخرین نظر در خصوص عرضه خودرو در بورس این بود که شورای رقابت در قیمت‌گذاری دخیل باشد است اما این نظر در شورا رای نیاورد. مجدد در مجلس شورای اسلامی طرح را عنوان کردند و  یک بار هم در آن جلسه شرکت کردم.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت‌های شورای رقابت برای تولیدکننده منصفانه است و قیمتی که بورس مشخص می‌کند مشخص نیست منصفانه باشد یا خیر چرا که  بورس مانند یک حراجی عمل می‌کند و در آن هر که قیمت بالاتری برای کالا بدهد، کالا را می خرد و دیگر حقوق مصرف کننده در آن در نظر گرفته نمی‌شود.

شیوا گفت: تفاوت زیادی بین قیمت حراجی بورس و  قیمتی که شورای رقابت می‌دهد وجود دارد و اگر خودرو در بورس عرضه شود به قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی رسد و مصرف کننده واقعی از آن بهره مند نمی شود. فروش خودرو در بورس تفاوت قیمتی وجود دارد که برای آن  پیشنهادهایی را ارائه داده اند.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: برخی اعتقاد دارند مبلغ دریافتی در زمان عرضه خودرو در بورس باید به خزانه دولت واریز شود، برخی می گویند وام به خود خودروساز و قطعه‌ساز داده شود، برخی می‌گویند صرف حمل ونقل عمومی شود. صحبت‌های زیادی در این خصوص مطرح شده است اما هنوز این طرح در کمیسیون مجلس است و در صحن نیامده تا ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

این مقام مسئول تشریح کرد: اگر تایید شود که خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه‌ای که شورا برای مصرف‌کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی‌رسد و مردم باید خودرو را  با قیمت حراجی از بورس بخرند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57478
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن