اجتماعی

آخرین آمار کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

به گزارش تسنیم، دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 26 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 981 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که یک‌هزار و 726 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 410 هزار و 334 نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 179 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به 23 هزار و 632 نفر رسید البته خوشبختانه تا کنون 352 هزار و 19 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: 3827 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به‌گفته لاری تا کنون سه میلیون و 641 هزار و 581 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

تشریح روند بیماری کرونا در کاشان

لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در کاشان تشریح کرد: شهرستان کاشان در اسفندماه سال گذشته شاهد یک خیز شدید در موارد ابتلا و بستری روزانه بود. از فرودین‌‌ماه سال جاری نمودار موارد ابتلا و بستری روند نزولی در پیش گرفت و این روند، تا اواخر اردیبهشت ادامه یافت و در 15 روز ابتدایی خردادماه به یک پایداری نسبی رسید؛ از نیمه خردادماه سال جاری مجدداً شاهد یک روند صعودی در موارد ابتلا و بستری روزانه هستیم و در زمان حاضر 120 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی کاشان بستری‌‌اند که از این تعداد، 29 بیمار به علت شرایط بالینی نامناسب، در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و ادارات 85 درصد و در شاغلین اصناف ومراکز صنعتی به ترتیب 60 و 70 درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از 34 هزار بازرسی از اصناف، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی شهرستان کاشان توسط پرسنل بهداشتی صورت گرفته است که 256 واحد به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌‌های بهداشتی به دستگاه قضا معرفی و 99 واحد متخلف، پلمب شده‌‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیشترین میزان رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در کاشان را در ادارات و مراکز دولتی و پایین‌‌ترین میزان رعایت این دستورالعمل‌‌ها را در نانوایی‌‌ها و مراکز پیشخوان دولت اعلام کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45790
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن