گیلان

آبگذاری کانال‌‎های آبیاری کشاورزی گیلان افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: آبگذاری کانال‌های آبیاری کشاورزی شبکه سفیدرود افزایش می‌یابد.

به گزارش تفاهم آنلاین، وحید خرمی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب اخیر در استان و تغییرات ایجاد شده در آبگذاری کانال‌های شبکه سفیدرود، افزایش آبگذاری کانال‌های فومنات، گله‌رود و چپ سنگر (اراضی مناطق مرکزی گیلان ) از صبح فردا (پنجشنبه  23 اردیبهشت ماه) اجرایی می‌شود و تا صبح روز چهارشنبه (‌29 اردیبهشت ماه) ادامه خواهد داشت و سپس در کانال چپ سنگر به مدت 4 روز قطع آبگذاری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: آبگذاری مرحله دوم کانال راست سنگر (اراضی مناطق شرق گیلان ) نیز از صبح روز شنبه (25 اردیبهشت ماه) آغاز و تا 8 روز ادامه می یابد، سپس 4 روز قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با تأکید بر لزوم رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج در این مدت آبگذاری از سوی کشاورزان زحمتکش گیلانی یادآور شد: هر گونه تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیاز‌های احتمالی اطلاع رسانی می‌شود.

خرمی جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید کرد: با توجه به تغییرات و افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری، کلیه شهروندان گرامی از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی جدا خودداری نمایند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70110
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن