گیلان

آبرسانی به 38 روستا در استان گیلان

 امروز (سه شنبه) در هفته سی و سوم پویش "هر هفته- الف-ب-ایران" طرح آبرسانی به 38 روستای استان گیلان از طریق ارتباط تصویری وزیر نیرو با استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از این طرح آبرسانی با اشاره به اینکه خدمت‌گزاران مردم، مسئول تاب‌آوری و امید در جامعه هستند، گفت: با توجه به ارتباط گسترده وزارت نیرو با مردم، نیاز است به نحوی عمل شود که شاهد افزایش رضایتمندی باشیم.

رضا اردکانیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید ادامه داد: از طریق تاب‌آوری و ارائه خدمات مناسب در حوزه آب و برق، تمام تلاش خود را برای استمرار و رونق چرخه تولید به کار گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در جنگ اقتصادی و روانی علیه کشورمان تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری را با هدف ایجاد التهاب و نا امیدی در مردم اعمال کرده اند، گفت: در چنین شرایطی تاب آوری مردم و مسئولان بسیار مهم است.

وزیر نیرو با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران طراحی و اجرای پویش “هر هفته- الف-ب-ایران” اضافه کرد: در شرایطی که تحریم‌های مختلفی بر کشور تحمیل شده، افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق در راستای این پویش، نشان‌دهنده عزم جدی وزارت نیرو برای کاهش التهاب و افزایش سطح امید و آسایش مردم است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: امسال در قالب پویش هرهفته- الف-ب-ایران با شعار ساخت و سازها و ساز و کارها، 250 طرح عمرانی حوزه آب، فاضلاب و برق با اعتباری بالغ بر 500 هزار میلیارد ریال در 31 استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسلان زارع – استاندار گیلان نیز در این آیین، مدیریت منابع آب را یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه برشمرد و تهیه طرح‌های جامع آبرسانی روستایی در نقاط مختلف استان را حائز اهمیت دانست.

وی، بهره برداری از طرح‌های برق‌رسانی، آبرسانی، فاضلاب و سدسازی در قالب پویش “هر هفته- الف- ب- ایران” در گیلان و نقاط مختلف کشور را حاکی از تلاش‌های نتیجه بخش برای ارتقاء شاخص‌های بهبود زندگی آن هم در شرایط دشوار تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: تداوم این پویش تا پایان دولت تدبیر و امید در اقصی نقاط کشور و انعکاس شایسته آن، امید را برای آینده ای بهتر در دل مردم زنده می‌کند.

در ادامه، سید محسن حسینی – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در خصوص طرح آبرسانی به 38 روستای این استان گفت: اعتباری بیش از 265 میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها در شهرستان‌های شفت، املش، فومن، رودسر، رشت، سیاهکل، لنگرود، رودبار، لاهیجان و رضوانشهر هزینه شد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، حجم عملیاتی این طرح را شامل بهسازی 11 دهنه چشمه، حفر 2 حلقه چاه، احداث 8 باب مخزن، اجرای153 کیلومتر لوله‌گذاری و ساخت 8 واحد ایستگاه پمپاژ ذکر کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58272
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن