گزارش

حضور آهن البرز در پروژه برج های آتیه سازان

زمانی که درباره پروژه‌ های ساختمانی عظیم مانند برج‌های آتیه‌ سازان صحبت می‌شود، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که صنایع مختلفی برای انجام با کیفیت این پروژه‌ ها دخیل هستند. یکی از مصالح بسیار مهم عرضه شده توسط آهن البزر که نقش اساسی در پروژه‌ های ساختمانی ایفا می‌کند، میلگرد یا آرماتور است. این مصالح پرکاربرد شاخه‌ هایی از جنس آهن هستند که سطح مقطع آن‌ها به شکل دایره است و قالب‌ گیری آن‌ها با قطرهای مشخصی انجام می‌ شود‌. در پروژه‌های ساختمانی مختلف از جمله برج‌های آتیه سازان آرماتورهای آهنی برای حمایت و پشتیبانی از ساز‌ه‌های بتنی، محافظت از ستون‌ها، کف‌ سازی و غیره کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع میلگرد و کاربرد آن‌ها و قیمت میلگرد در آهن البرز صحبت کنیم.

میلگرد چیست؟

میلگرد یک نوع میله از جنس فولاد است که در سایزهای متنوعی تولید می‌شود و برای استحکام سازه‌های ساختمانی و افزایش مقاومت کششی و خمشی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌ طور که می‌دانید بتن‌ ها از لحاظ تحمل بار و فشار دارای مقاومت بسیار زیادی هستند، اما از لحاظ کششی انعطاف‌ پذیری کمی دارند؛ بنابراین در صورت فشار ناگهانی، زلزله و نشست زمین امکان ترک برداشتن آن‌ها وجود دارد. استفاده از میلگرد در هنگام بتن‌ ریزی پروژه‌ های ساختمانی بزرگ ضعف بتن را در مقابل ضربه و فشار احتمالی جبران می‌کند. مزایای بسیار زیاد این محصول فولادی باعث شده است که شرکت‌های زیادی آن را در سایزهای مختلف تولید و به بازار آهن‌آلات عرضه کنند‌.

در ساخت این تجهیزات از آلیاژ آهنی، کربن، کروم، نیکل و منگنز استفاده شده است. برخی از آن‌ها را به شکل گالوانیزه تولید می‌ کنند تا استحکام و مقاومت بالاتری داشته باشند. برای تولید این محصول ابتدا شمش‌ های فولادی در داخل کوره ذوب می‌ شوند و سپس با استفاده از غلتک‌ های ماشین نورد در اثر کشش‌ های متوالی به صورت استوانه‌هایی به نام بیلت در می‌ آیند. بیلت‌ ها در اثر نیروی کششی به شکل میله‌ هایی در می‌آیند که باید فرآیند آج زدن روی آن‌ها اجرا شود. در نهایت آرماتورهای تولید شده در شاخه‌های 12 متری برش داده می‌شود و پس از خنک کاری بسته‌ بندی می‌شوند.

آشنایی با انواع میلگرد آهنی

میلگردهای آهنی به سه دسته بدون آج، آجدار ساده و آجدار پیچیده تقسیم می‌شوند. نحوه استفاده از انواع بدون آج یا نرم بسیار راحت است و به سادگی می‌توانند جوشکاری شوند. این محصول را با نماد A1 نشان می‌ دهند. انواع آجدار نیمه سخت نسبت به نوع ساده مقاومت بیشتری دارند و آن‌ها را با نماد A2 نشان می‌ دهند. از این محصولات آهنی برای شبکه‌سازی در عملیات ساختمانی استفاده می‌ شود. انواع آجدار پیچیده که از مقاومت بسیار بالایی نسبت به دو نوع قبلی برخوردارند، با نمادهای A4 و A3 نشان داده می‌شوند‌. این نوع  میلگرد را نمی‌توان تحت عملیات جوشکاری قرار داد و بیشتر برای کارهای ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد.

این تجهیزات مقاوم در مقابل هر نوع تنش، کشش، فشار و ضربه پایداری خود را حفظ کرده و به هیچ وجه تغییر شکل نمی‌دهند. با توجه به این که این محصولات آهنی در پروژه‌های ساختمانی بزرگ به کار می‌روند‌، در کارخانه‌های تولیدکننده آن باید استانداردهای ساخت از لحاظ میزان مقاومت و انعطاف‌پذیری در برابر فشار، خم شدن و غیره ارزیابی گردد.

دلایل استفاده از میلگرد در بتن

  • افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله

استفاده از آرماتورهای مناسب با مقاومت کششی و تنشی بالا در زمان احداث ساختمان باعث افزایش طول عمر و مقاومت آن در برابر زلزله و جلوگیری از خسارت‌های مالی و جانی می‌شود. با توجه به این که ایران جزو کشورهای زلزله‌خیز جهان محسوب می‌شود، در اکثر پروژه‌های ساختمانی از میلگردهای مقاوم در زمان بتن‌ریزی استفاده می‌شود‌‌. مقدار استفاده از آرماتورهای فولادی با توجه به اسکلت‌ ساختمان تعیین می‌شود.

  • عدم خوردگی در برابر رطوبت و ایجاد سازه‌های بادوام

آرماتورها علاوه بر اینکه در برابر کشش و تنش انعطاف‌پذیری بالایی دارند، در برابر خوردگی و زنگ زدن در شرایط مرطوب نیز مقاوم هستند. همان‌طور که می‌دانید یکی از دلایل مهم تخریب و کاهش عمر سازه‌های بتنی شرایط نامساعد جوی و رطوبت است. استفاده از میلگردهای باکیفیت و ضدزنگ در مناطق مرطوب و ساحلی از پدیده خوردگی آن جلوگیری می‌کند‌.

  • افزایش مقاومت بتن در مقابل آتش‌سوزی

برای افزایش طول عمر و مقاومت ساز‌ه‌های بتنی از آرماتورهای باکیفیت دارای پایین‌ترین ضریب انتقال حرارتی استفاده می‌شود‌ تا در مقابل آتش‌سوزی‌های شدید خواص فیزیکی خود را از دست ندهند و از تخریب سازه جلوگیری شود.

قیمت میلگرد در آهن البرز به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی بر قیمت میلگرد در آهن البرز تاثیرگذار هستند. در این بخش قصد داریم پنج دلیل تاثیرگذار روی قیمت این محصول فولادی را ذکر کنیم. نوسانات قیمت دلار به عنوان اولین عامل مهم تاثیرگذار روی قیمت تمام محصولات از جمله محصولات فولادی به حساب می‌آید. همان‌طور که می‌دانید تمام مبادلات بین‌المللی با استفاده از دلار صورت می‌گیرد. عامل دوم تاثیر قیمت جهانی فولاد است. افزایش یا کاهش عرضه شمش و سنگ آهن به عنوان مواد اولیه محصولات فولادی روی افزایش و کاهش قیمت جهانی فولاد تاثیر مستقیمی دارد.

عامل سوم در قیمت میلگرد در آهن البرز قیمت مواد اولیه‌ای است که برای تولید این محصول توسط ‌کارخانه‌ خریداری می‌شود. هزینه‌های مربوط به حمل و نقل آرماتورهای فولادی نیز به عنوان عامل چهارم روی قیمت نهایی این محصول تاثیر می‌گذارد و آخرین عامل میزان عرضه و تقاضا در بازار است. اگر عرضه محصولات فولادی نسبت به تقاضای آن بیشتر باشد، قیمت کاهش و اگر تقاضا نسبت به عرضه بیشتر باشد، قیمت افزایش می‌یابد. به صورت کلی تقاضای محصولات فولادی به بازار مسکن و شهرسازی و میزان پروژه‌های ساختمانی ارتباط دارد.

آگاهی از قیمت روز میلگرد در آهن آلات البزر

برای آگاهی از قیمت روز میلگرد در آهن آلات البرز به  سایت این فروشگاه به آدرس اینترنتی https://www.ahanalborz.com مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی به راحتی می‌توانید قیمت روز تمام آهن آلات و محصولات فولادی را به صورت آنی به دست آورید. فروشگاه آهن البرز فعالیت خود را از سال 1391 و با تکیه بر زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی فعال با هدف تامین قطعات فولادی آغاز کرد. این مرکز به دلیل تامین میلگرد، پروفیل، تیرآهن، ناودانی، نبشی، انواع لوله و ورق از برترین تولیدکنندگان این محصولات مانند شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، میانه، بناب تبریز، اهواز، کرمانشاه به یکی از مورد اعتمادترین فروشگاه‌های آهن آلات تبدیل شده است و باکیفیت‌ترین محصولات را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار مشتریان و مجریان پروژه‌های ساختمانی قرار می‌دهد. رسالت اصلی این فروشگاه ارائه قیمت روز آهن‌ آلات است. قبل از خرید هر محصولی می‌توانید با کارشناسان فروش این فروشگاه مشاوره داشته باشید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82104
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن