خراسان جنوبی

تخصیص ۲۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات کرونا در استان

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از اکو نیوز، غلامرضا اشرفی»در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در خراسان جنوبی 911 تعاونی فعال وجود دارد که در این تعداد از تعاونی ها بالغ بر 387 هزار نفر مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه بیش از 60 درصد تعداد کل تعاونی های استان فعال هستند، افزود: تعاونی های فعال خراسان جنوبی در حوزه های مختلفی از جمله توزیعی، تولیدی و خدماتی فعالیت دارند و از 911 تعانی فعال در استان ۲۴۲ تعاونی خدماتی، ۵۵۱ تعاونی تولیدی، ۱۱۸ تعاونی توزیعی هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 10 تعاونی در خراسان جنوبی تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر به بحث برند و برندسازی بسیار توجه داریم و در این راستا ۱۸ تعاونی در سطح استان دارای ۲۶ برند هستند و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۱۰ هزار دلار صادرات به کشورهای همسایه داشتیم.

اشرفی اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا 2 تعاونی در طبس و نهبندان خط تولید خود را به سمت تولید ماسک و گان تغییر دادند و ما هم به حمایت و توجه ویژه به این تعاونی ها پرداختیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بحث نظارت بر تعاونی ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 500 نظارت عمومی و 731 نظارت مالی بر تعاونی های استان داشتیم و در سال جاری نیز این نظارت ها ادامه خواهد داشت تا تعاونی ها بتوانند خدمات خوب و بهتری را به مردم استان ارائه دهند.

وی در خصوص کمک های بلاعوض اظهار کرد: هر سال کمک های بلاعوض ابلاغ می شوند؛ در سال گذشته 115 میلیون تومان کمک بلاعوض به استان ابلاغ شد که ما این کمک ها را به تعاونی های زنان سرپرست خانوار و توان یابان استان اختصاص دادیم.

اشرفی با بیان اینکه سال گذشته 210 میلیون تومان برای توانمندسازی تعاونی های استان دریافت کردیم، افزود: در سال جاری تشکیل تعاونی های دانش بنیان و تعاونی هایی با رویکرد ورزش و جوانان را دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا 20 هزار کیسه برنج بین اقشار آسیب دیده جامعه هدف توزیع کردیم، ادامه داد: این کیسه های برنج با قیمت تنظیم بازار توزیع شده است و سعی کردیم تا به دست نیازمند واقعی برسانیم.

وی با توجه به اینکه 268 میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کارهای به شدت آسیب دیده ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است، گفت: 2 هزار و 146 پرونده با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به بانک های عامل تاکنون معرفی کرده ایم و در دست بررسی قرار دارند و ثبت نام دریافت تسهیلات کرونا تا 31 تیرماه ادامه خواهد داشت.

اشرفی با بیان اینکه عمده ترین متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا در استان در حوزه حمل و نقل هستند، ادامه داد: در خراسان جنوبی 9 هزار و 922 نفر در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و 883 نفر برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه ثبت نام کرده اند و تسهیلات کرونا 6 میلیون تومان با سود 12 درصد و بازپرداخت دو ساله است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از مشوق ها ایام شیوع ویروس کرونا اعطای تسهیلات وام های یک میلیون تومانی بود که از ۲۷ فروردین ماه آغاز شد و بیش از ۱۹۱ سرپرست خانوار در خراسان جنوبی تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت کردند.

اشرفی به بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا سامانه بیمه بیکاری ایجاد شد و تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ نفر واجد شرایط بودند و برای افرادی که در اسفند سال گذشته کار خود را از دست داده اند مبلغی در نظر گرفته شده است و در نظر داریم تا برای فروردین و اردیبهشت ماه نیز مبلغی پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی به استان اختصاص داده شد، ادامه داد: از این مقدار اعتبار 96 درصد را توانستیم جذب کنیم و تاکنون برای 840 نفر توانسته اند اشتغال ایجاد کنند.

اشرفی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در حوزه گردشگری، جهاد کشاورزی، کمیته امداد 95 مجوز صادر کردیم، افزود: با صدور این مجوزها پیش بینی می کنیم که برای 101 نفر در استان فرصت اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون بسیار اهمیت دارد، افزود: در همین راستا مقرر شده است که به مناسبت روز تعاون 41 برنامه فرهنگی و آموزشی در سطح استان برگزار کنیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=31683
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن