اقتصادی

کاهش مجدد تولید صنعتی ژاپن با وجود پایان وضعیت فوق العاده

به گزارش تسنیم، به نقل از ژاپن تایمز، حتی باوجود پایان یافتن وضعیت فوق العاده در ژاپن، تولید صنعتی این کشور در ماه مه مجدداً کاهش یافت و این نشان دهنده شدت تأثیر بیماری کرونا بر بخش تولید که به صادرات وابسته است، می‌باشد.

وزارت اقتصاد ژاپن امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که میزان تولید کارخانه‌های این کشور از ماه آوریل 8.4 درصد کاهش یافته است.

تولید از ماه قبل برای چهارمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد، اتفاقی که از سال 2012 رخ نداده است. این ارقام بدتر از پیش بینی‌های انجام شده توسط 28 تحلیلگر بود. پیش بینی متوسط کاهش 5.9 درصدی بود.

یک گزارش جداگانه نیز نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور به بالاترین سطح خود طی سه سال اخیر رسیده است.

نرخ بیکاری در ماه مه نیز از 2.6 درصد در ماه آوریل به 2.9 درصد رسیده است. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که این رقم 2.8 درصد باشد.

نسبت شغل به متقاضی نیز کاهش یافته و از 1.32 در ماه آوریل به 1.2 در ماه مه رسیده است، به این معنی که برای هر 100 متقاضی 120 پیشنهاد شغلی وجود دارد. اقتصاددانان 1.22 را پیش بینی کرده بودند.

گزارش تولید صنعتی سه شنبه نشان می‌دهد که حتی با رفع محدودیت‌ها و راه اندازی مجدد کارخانه‌های ژاپن، تقاضای جهانی ضعیفی وجود دارد و این به معنای کار کمتر است.

نرخ بیکاری ژاپن هنوز بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر است اما در این نرخ، میلیون‌ها کارگری که در طول شیوع بیماری کووید-19 به مرخصی اجباری رفته اند، در نظر گرفته نمی‌شوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30771
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن