مناطق آزاد-گردشگری

مومنی: همجمه‌های اخیر ناشی از به خطر افتادن منافع برخی افراد است

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،، حمیدرضا مومنی شامگاه امروز در نشست بررسی تعاملات وتفاهم ‌نامه‌های بین این سازمان و شوراها و دهیاری‌های روستایی قشم اظهار داشت: هجمه‌های اخیر به سازمان منطقه آزاد قشم از مبدا برخی روستاها از طرف روستاییان نیست.

وی افزود: این هجمه‌ها از سوی کسانی است که بواسطه قاطعیت سازمان در اجرای قوانین، منافع‌شان به خطر افتاده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ما اگر همه خدمات و فعالیت‌های بزرگ عمرانی منطقه آزاد قشم در روستاها را به درستی و به موقع اطلاع‌رسانی کنیم عده‌ای که ممکن است تحت تاثیر این هجمه‌ها قرار بگیرند قطعا به واقعیات پی خواهند برد.

مومنی تصریح کرد: هیچ عاملی نباید در خدمات‌رسانی به روستاها خللی ایجاد کند چرا که توسعه جزیره قشم تنها با مشارکت واقعی جوامع محلی امکان پذیر است.

وی ابراز داشت: ما همچنان بدون توجه به حاشیه‌های ایجاد شده، حضور قوی خود در روستاها را ادامه می‌دهیم و این هجمه‌ها خدمات سازمان به روستاییان را مضاعف خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: مسئولیت نهایی در کنار تمام ماموریت‌ها و وظایف قانونی این سازمان، فرهنگ‌سازی است و مهم باید در مراودات و تعاملات با شوراها و دهیاران مد نظر مدیران منطقه آزاد قشم باشد.

مومنی عنوان کرد: برای دفاع از منافع مردم جزیره قشم چه در شهرها و چه در روستاها، این سازمان هیچ استثنایی را برنمی‌تابد و معتقد است که منابع سازمانی باید بر اساس تکالیفی که دارد در جای جای این جزیره از جمله در همه روستاهای قشم باید هزینه شود.

مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم تقویت می‌شود

وی با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی خدمات فعلی سازمان منطقه آزاد قشم به روستاها، گفت: همانگونه که برای فعالیت‌های سازمان در سایر حوزه‌ها دستورالعمل مشخصی داریم بایستی برای خدمات روستایی نیز چنین دستورالعملی تدوین شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعمال مدیریت واحد در حوزه روستاها را خواستار شد و اظهار داشت: مناسب‌ترین شکل اعمال این نوع مدیریت، تقویت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم است که متاسفانه تا کنون نقش پررنگی در حوزه مدیریتی خود که همان روستاهای قشم هستند نداشته است.

مومنی افزود: سند اجرایی تقویت و توسعه فعالیت‌های مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم باید طی یک ماه از سوی معاونت‌ها و مدیریت‌های مرتبط با امور روستاهای سازمان تدوین شود.

محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست مجموع فعالیت‌ها و خدمات این سازمان در روستاها را طی حداقل 6 سال گذشته در میان همه مناطق آزاد کشور بنابر آمار و ارقام رسمی بی همتا دانست.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم کوچک‌ترین کوتاهی در کمک به روستاها نداشته و در ارائه و توزیع این کمک‌ها نیز تلاش شده عدالت را در میان همه آن‌ها رعایت شود.

مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز خواستار وحدت مدیریت در مقوله‌های فرهنگ، آموزش، جامعه، امنیت، رسانه و عمران در روستاهای جزیره قشم شد.

وی بیان کرد: سهم مردم، شوراها و دهیاری‌ها در مشارکت با سازمان در امور روستاها باید با عدد مشخص و رفع کمبودهای هر روستا در قالب برنامه‌های عمرانی تعریف و تا اجرا نیز پیگیری شود.

عابدین سعادت‌فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز تصریح کرد: برخی از روستاهای قشم با استفاده از خدمات و کمک‌های سازمان به قدری توسعه و پیشرفت کرده‌اند که امروز چیزی کمتر از شهرها ندارند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=28925
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن