دسته‌بندی نشدهکارآفرینی

موانع کارآفرینی و راه های مقابله با آن

بررسی موانع کارآفرینی و راه های مقابله با آن

موانع کارآفرینی و راههای مقابله با آن ها به عنوان یک راه بهبود اقتصادی کشورها امروزه بسیار حائز اهمیت هستند. نوآوری اقتصادی و ایجاد شغل در سراسر جهان متوقف شده است. به گفته اساتید برتر جهان کارآفرینان می توانند همه این موارد را تغییر دهند.برای این کار کارآفرینان باید موانع کارآفرینی و راههای مقابله با آن را به خوبی بشناسند. در اینجا ما به 11 مورد از این موانع و راه حل های آنها اشاره خواهیم کرد.

چالش ها و شکست ها همان چیزی هستند که یک کارآفرین را به وجود می آورد ، بله بعد از هر چالشی که بر آن غلبه می کنید با موارد مختلف جدیدی روبرو می شوید و هرچه بیشتر به عنوان کارآفرین پیش بروید موانع و چالش های شما پیشرفته تر می شود ، اما هرگز نمی توانید بگویید: بله! من همه چیز را فهمیدم! من دستور جادو دارم!

یکی از دلایلی که افراد وارد این حوزه می شوند جذابیت کار در حوزه کارآفرینی می باشد علاقه مندان می توانند سودآورترین مشاغل تولیدی را در این باب مطالعه فرمایید

 

1-محیط کسب و کار فاسد و غیر مجاز

عدم وجود مقررات دولتی حامی بازار و هم چنین قوانین دولتی برای تقویت بازار ، به عنوان یکی از موانع کارآفرینی محسوب می شود. اگر کشوری فاقد حاکمیت قانون باشد یا قوانین ضعیف در زمینه قراردادها و دارایی ها داشته باشد، در چنین کشوری اجازه داده می شود تا فساد و رشوه شایع شود و در نهایت به مقامات نظارتی و بازرسان اجازه می دهد تا با یک طبیعت غارتگرانه رفتار کنند. بنابراین برای این مهم به عنوان یکی از موانع کارآفرینی، باید قوانین سختگیرانه و قوی در زمینه قراردادها و دارایی ها وضع گردد تا بتوان کارآفرینی را در جامعه گسترش داد.

 

2-نحوه برخورد با جامعه

برای اینکه بتوانید یک کارآفرین موفق باشید باید به دیگران احترام بگذارید. مک گیل اذعان داشت: هر جنبه از هر معامله  تجاری رابطه ای است که نیاز به تفکر و احترام دارد.

او همچنین بیان می دارد که: احترام ارز جهانی است که در همه جا پذیرفته شده می باشد. اگر با احترام با دیگران رفتار کنید، همیشه ثروتمند خواهید بود زیرا جامعه شما ارزش واقعی شما است.

 

3-مشکلات مربوط به کارمندان

ایجاد یک پایگاه از کارمندان برای شرکت یا کار خود یکی از کارهای بسیار ترسناک برای کارآفرینان محسوب می شود. آنها باید کارمندانی مجرب و با انگیزه رشد را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. در این مسیر همچنین باید از عدم خروج کارمندان نیز اطمینان حاصل کرد زیرا که با افزایش انتظارات کارکنان ،مقررات دولتی مربوط به اشتغال نیروی کار سخت تر شده در نتیجه هزینه های کارکنان نیز افزایش می یابد. بنابراین باید جلوی ترک محیط کار کارکنان سد ایجاد کرد.

 

4-مقررات جدی ورود به بازار

قوانین دولت، مالیات، مقررات زیست محیطی، الزامات وام و مجوز همه موانع کارآفرینی است. دولت ها باید تمام تلاش خود را برای آسان نمودن این مقررات نمایند وگرنه احتمال سرد شدن تلاش های کارآفرینی بسیار زیاد خواهد شد.

5-کمبود بودجه و منابع

یافتن پول برای راه اندازی یک شرکت مانع اصلی کارآفرینی است. بدون بودجه، هیچ کس نمی تواند شروع به سازماندهی ،آموزش، توسعه و فروش محصول کند. برای حل این مشکل بانک ها یک سری تسهیلات و وام هایی را در جهت ایجاد کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای خرد و کلان فراهم کرده اند.

 

6-کمبود ظرفیت کارآفرینی

فرصت ها تا زمانی که کسی با نگرش کارآمدی به آن نگاه نکند ، درمان نمی شود. مثل اینکه یک میدان چاه نفتی بدون آنکه افراد آگاه برای استخراج چاه ها داشته باشید. ظرفیت کارآفرینی در واقع وجود افرادی است که دارای خصوصیات کارآفرینی، تمایل و انگیزه برای شروع سرمایه گذاری های جدید هستند.

 

7-عدم آموزش کافی کارآفرینی

آموزش می تواند یک محرک قوی برای سرمایه گذاری های جدید باشد. بنابراین نداشتن آموزش خوب بعنوان یکی از موانع کارآفرینی و راههای مقابله با آن جای بحث و بررسی دارد. این آموزش ها باید شامل آموزش مهارت های فنی ، مهارت های مدیریتی ، مهارت های کارآفرینی باشد.

 

8- فقدان مهارت های فنی و عملی مناسب

افراد تمایل دارند از مهارت های به دست آمده برای پیگیری ابتکار کارآفرینی استفاده کنند. عدم مهارت و دانش مناسب یکی دیگر از موانع کارآفرینی و راههای مقابله با آن را می توان با شرکت در کلاس های فنی مربوطه که مثلا  از طریق سازمان  هایی مثل جهاد کشاورزی یا فنی و حرفه ای برگزار می شود ، برطرف نمود.

 

9- عدم تجربه بازار

هجوم آوردن به بازار جدید بدون داشتن تجربه و پیشینه هرچند که جذاب و با ارزش است به همان اندازه می تواند کشنده باشد. در واقع ماهیت رهبری  نخست یادگیری قبل از رهبری کردن است. تجربه در یک تجارت مرتبط قبل از راه اندازی کسب و کار خود  با احتمال موفقیت رابطه ای مستقیم دارد.

 

10-ترس از عدم موفقیت

ترس کارآفرینان می تواند یکی از موانع کارآفرینی و راههای مقابله با آن برای رسیدن به پیشرفت در زمینه کسب و کار بسیار حائز اهمیت هستند. کارآفرینان باید تصمیم بگیرند که آیا اقدامی انجام دهند تا قایق را از دست ندهند ، یا اینکه اگر اقدامی عجولانه انجام دهند، ممکن است باعث شود آنها قایق را غرق کنند. اگر در زمینه فعالیت خود اطلاعات کافی کسب کنند و با افراد با تجربه در این زمینه صحبت و مشورت کنند، در کم  شدن استرس آنها بسیار موثر خواهد بود.

 

11- دوری از خطر

یک مانع روانشناختی که از نزدیک با ترس از شکست رابطه مستقیم دارد، دوری از خطر است. کارآفرینان باید ابتکار عمل به خرج دهند. اساتید برای حل این مهم به عنوان یکی دیگر از موانع کار آفرینی و راههای مقابله با آن را این طور تعریف می کنند: کارآفرینان باید ابتدا ساز وکار اقتصادی ایجاد کنند و خطر شکست را بپذیرند.کارآفرینان باید ریسک پذیر باشند.چون که افراد ریسک پذیر در صورت ایجاد یک ریسک ، حاشیه امنیتی آن را نیز در نظر می گیرند.

در نهایت باید گفت وقتی اوضاع سخت باشد، ماندن در بازی سخت است. برندگان دوست دارند بازی را انجام دهند و از چالش لذت ببرند. موانع کارآفرینی و راههای مقابله با آن نیز جزو همین چالش ها هستند. کارآفرینان برای ایجاد یک فرصت موفق دائما بدنبال این چالش ها بوده تا با آن ها بازی کنند و خود را محک بزنند و در این مسیر حتی با ایده های تازه ای برخورد کنند.

کارآفرینان واقعی نمی توانند بدون مشکل زندگی کنند. آنها از مشکلات فرار نمی کنند. بلکه عمل می کنند. این نشانه ای از این است که در تجارت هستند و به سمت جلو در حرکت می باشند.

کارآفرین بودن به آسانی که می اندیشید نیست و یا به آن آسانی که برخی فکر می کنند هم نیست. اگر چنین بود ، تعداد زیادی فرصت شغلی می داشتیم.اگر علاقه مند به این حوزه هستید میتوانید ایده های پولساز در روستا را بخوانید.

نکته پرطرفدار:

این ممکن است احمقانه یا پوچ به نظر بیاید ، اما حقیقت این است ، اگر از نقاط ضعف خود خارج شوید و درواقع فرار کنید (چیزهایی که در آن خوب نیستید) ضرر بیشتری متوجه شما خواهد شد.

جهان از رویاهای کوچک پشتیبانی نمی کند. رویای خود را بزرگ کنید تا جهان بخشی از آن باشد.

شما به عنوان یک کارآفرین جوان چگونه بر موانع کارآفرینی غلبه کرده اید؟

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=19505
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن