اقتصادیانرژی

مصرف آب شرب تهران رکورد زد

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرعامل آبفای استان تهران گفت:مصرف آب روز شنبه در تهران به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید که پیش‌بینی می‌شود در روزهای گرم آینده به ۴ میلیون مترمکعب نیز برسد که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

محمدرضا بختیاری در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران حجم کنونی ذخایر سدهای تهران را یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: سال گذشته در همین مدت میزان موجودی آب سدها یک میلیارد ‌ ۲۱۹ میلیون متر مکعب بود که امسال ۸۵ میلیون متر مکعب کسری را شاهدیم که دلیل آن استفاده غیرنرمال بوده است. وی افزود: با ورود کرونا معادلات استفاده از منابع آبی در کشور تغییر کرد به طوری که از ابتدای اسفند با ۲۵ درصد افزایش مصرف در تهران مواجه بودیم.

وی گفت: امسال میزان بارندگی در استان تهران ۴۵۲ میلیمتر بوده است این در حالی است که این روند برای مدت مشابه سال گذشته ۳۸۵ میلیمتر مکعب بوده است که رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که می‌توان میزان بارندگی در سال جاری را بی نظیر عنوان کرد. وی افزود: اوضاع مخازن سدهای پنجگانه استان تهران نشان می‌دهد با وجود بارندگی و ورودی آب مطلوب حجم آنها ۸۵ میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و به این ترتیب از میزان یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون متر مکعب آب در سال گذشته به یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون متر مکعب در امسال رسیده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: مصرف آب در تهران رکورد ۵۰ ساله را شکست و از انتهای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون همواره در ایام پیک مصرف آب بوده ایم که این به علت مشکلات در کل کشور است.

بختیاری میزان مصرف آب شرب در تهران را ۶۰۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: آب شرب در تهران به بالاترین میزان استاندارد و کیفیت رسیده است و در منطقه آسیای‌غربی بی‌نظیر است، چرا که به دلیل پروتکل‌های مربوط به شیوع بیماری کرونا در حال تزریق بالاترین حد مجاز کلر به آب آشامیدنی هستیم تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، این در حالی است که آزمایش‌ها نشان می‌دهد حتی آب فاضلاب خام تهران آلوده به کرونا نبوده اما در اروپا در آب غیرآشامیدنی آنها ویروس کرونا مشاهده شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30397
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن