بانک-بیمه-بورس

مشارکت ۲.۵ میلیونی سرمایه‌گذاران در ششمین عرضه اولیه امسال

به گزارش مهر، تعداد ۶۰۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری پویا معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، در حالی چهارشنبه گذشته با نماد معاملاتی وپویا در فرابورس ایران عرضه گردید که هر سهم این شرکت ۴,۱۰۰ ریال کشف قیمت شد.

در این عرضه اولیه که در محدوده قیمتی ۳۹۰۰ تا ۴,۱۰۰ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۳۰۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده بود، ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۵۵ کد معاملاتی به عنوان خریدار حضور یافتند که در نتیجه حداکثر ۲۲۹ سهم به ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۱۰ کد معاملاتی تخصیص یافت.

علاوه بر این تعداد ۴۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری پویا نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

گفتنی است بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

شایان ذکر است، موضوع فعالیت اصلی شرکت سرمایه‌گذاری پویا سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا ‏سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، ‏مؤسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.‏

همچنین بازده پرتفو بورسی این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸ بالغ بر ۲۲۱ درصد و در دوره چهار ماه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۹ بیش از ۱۴۷ درصد بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29964
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن