انرژی

صرفه‌جویی ۱۲ میلیون لیتری مصرف بنزین با گازسوز کردن خودروهای عمومی

به گزارش ایرنا؛ کرامت ویس‌کرمی امروز (چهارشنبه) در نشستی به‌منظور رونمایی از سامانه جدید طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی در محل ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با حضور حمید قاسمی ده‌چشمه، قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و محمدحسین باقری، سرپرست طرح سی‌ان‌جی برگزار شد، گفت: هدف نهایی از انجام این پروژه طبق مصوبه شورای اقتصاد، تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی اعم از وانت و تاکسی از طریق اعطای تسهیلات رایگان است که نقش مهمی در صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور دارد.

وی با تأکید بر صرفه اقتصادی بالای این طرح برای کشور افزود: با ثبت‌نام متقاضیان در سامانه جدید و اجرای کامل این طرح، روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی به سبد سوخت کشور افزوده خواهد شد که به همین میزان از مصرف روزانه بنزین کشور کاسته می‌شود.

ویس‌کرمی درباره مزایای تبدیل خودروهای عمومی به گازسوز گفت: این طرح افزون بر صرفه اقتصادی، آثار زیست محیطی و افزایش ارزش نقدی خودروها را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هم‌اکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در کشور احداث شده است و روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور توزیع می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های موجود امکان افزایش این رقم تا روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=25096
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن