اقتصادی

رشد تولید محصولات منتخب صنعتی در سه ماهه امسال

به گزارش ایرنا برپایه داده های وزارتخانه یاد شده، در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری، ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه وانت و یک هزار و ۲۰۷ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب رشد ۸.۴، ۲۲.۹ و ۴.۹ درصدی را نشان می دهد.

همچنین در سالی که گذشت خودروسازان ۷۵۹ هزار و ۱۳۷ دستگاه خودروی سواری، ۶۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه وانت، ۲۱۷ دستگاه ون، یک‌هزار و ۴۸ دستگاه مینی بوس و میدل‌باس، ۵۳۵ دستگاه اتوبوس و سه هزار و ۲۵۱ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کرده بودند.

برپایه این گزارش، در سه ماهه نخست امسال ۹۳ دستگاه کمباین و چهار هزار و ۳۳۰ دستگاه تراکتور توسط کارخانه های داخلی تولید شد که در همسنجی با پارسال به ترتیب رشد ۵.۷ و ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید ۶۲ هزار و ۸۰۰ تن لاستیک‌خودرو با رشد ۳۰.۳ درصدی و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی با رشد ۶.۸ درصدی در فصل بهار امسال، از دستاوردهای صنعتی ۱۳۹۹ محسوب می شود.

رشد تولید لوازم خانگی

همچنین در مدت این گزارش در بخش لوازم خانگی ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون و ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که به ترتیب رشد ۴۷.۲ درصدی و ۱۰۸ درصدی را در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ نشان می دهد، ضمن اینکه در دو ماهه نخست امسال نیز با وجود بحران کرونا، از بین ۴۴ قلم کالای صنعتی ۱۶ قلم از جمله ماشین لباسشویی، محصولات پتروشیمی، یخچال و فریزر، سیمان، کامیون و کامیونت رشد تولید داشتند.

علاوه براین در ۱۲ ماهه ۹۸ تعداد ۸۲۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه تلویزیون، یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال فریزر،۷۳۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۹۰۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه کولر آبی و در کشور تولید شد.

رشد تولید محصولات صنعتی یاد شده باوجود تداوم تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا به دست آمده که نشان دهنده تلاش صنعتگران برای تحقق شعار “جهش تولید” است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=33917
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن