دسته‌بندی نشدهمناطق آزاد-گردشگری

6 راهکار رونق گردشگری

راهکار رونق گردشگری یکی از موضوعات مهم برای هر کشور و هر منطقه ای محسوب می شود که در این مقاله به بررسی 6 راهکار رونق گردشگری می پردازیم. اینکه از نقطه نظر تاریخی ، تفریحی، زیارتی و … یک منطقه بتواند برای اهالی خود کسب و کار ایجاد کند و گردشگران را به سوی خود جذب نماید. در نهایت اینها هم به سود بالایی از طریق این صنعت دست یابد.

اگر در مسیر راهکار رونق گردشگری با سوالاتی مواجه هستید و بازاریابی در این صنعت برای شما به عنوان یک خط مشی اساسی مطرح است پس با ما همراه شوید.در این مقاله سعی داریم نکاتی مهم را در جهت استراتژی افزایش جذب گردشگران در اختیارتان قراردهیم.

چه صاحب هتل، رستوران،آژانس مسافرتی یا شرکت  حمل و نقل باشید،کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلب نظر گردشگران و ایجاد و حفظ وفاداری آنها انجام دهید.

 

تعریف صنعت گردشگری

صنعت مسافرتی و جهانگردی یکی از بزرگترین صنایع جهان محسوب می شود و طی پنج سال گذشته رشد پایدار را تجربه کرده است. این صنعت هم چنین یک صنعت بسیار پراکنده است. طبق گزارشاتی که از IBISWORLD(تحلیلگران داخلی این سازمان از داده های اقتصادی ،جمعیتی و بازار بهره می گیرند و سپس یک نگرش تحلیلی و آینده نگر در اختیار سازمان ها قرار می دهند تا به سازمان های مختلف کمک کنند تا تصمیمات تجاری بهتر کسب کنند.) تخمین زده شده است ، چهار شرکت اصلی در این صنعت کمتر از 10% از کل سهم بازار را تشکیل می دهند.

بخش های زیادی از این صنعت تحت سلطه مشاغل کوچک است. و این مهم دسترسی افراد را برای ایجاد مشاغل خود در این حوزه را تسهیل می سازد.

با توجه به این فرصت،اجرای صحیح راهکارهای رونق گردشگری برای ایستادگی در رقابت موجود بین کسب و کارهای این حوزه و تعیین جایگاه خود به عنوان یک مقام به نام در این صنعت بسیار مهم است.

 

استراتژی های افزایش گردشگر

1-داستان نویسی در پست های رسانه های اجتماعی

طبق گفته HubSpot (یک پلتفرم است که نرم افزار، آموزش و اجتماع را با هم متحد کرده تا به مشاغل روزانه یاری رساند.)، مصرف کنندگان امروزه و در صدر آنها گردشگران روزانه بیش از 100.500 کلمه دیجیتال را پردازش می کنند. هر بار که می خواهند از چیزی اطلاع یابند از گوگل استفاده می کنند .قیمت ها را تنها با چند کلیک با هم مقایسه می کنند.

اینطور نیست که همه بخواهند پیام های بازاریابی شما را نادیده بگیرند. در میان سیل انبوه پیام ها این دور از انتظار نیست که تلاش های شما برای بازاریابی از بین رود.بنابراین لازم است راه های جدید برای برقراری ارتباط پیدا کنید تا بتوانید توجه آنها را جلب کنید. در نهایت کاربران که گردشگران آینده می توانند باشند را به تعامل با خود وادار نمایید.

نویسنده یکی از سایتهای گردشگری خارج از کشور اینگونه می نویسد:

مردم آنچه را که شما می فروشید نمی خرند بلکه علت فروش آن توسط شما را خریدارند.

هنگام طراحی پیام های بازاریابی در رسانه های اجتماعی به جهت ارائه راهکار برای رونق گردشگری، فقط توصیف ویژگی های محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید موثر نیست.

برای جلب توجه مخاطبان مورد نظر خود و ایجاد مشغله بیشتر به آنها بگویید که چرا خدمات شما برای آنها در این منطقه ساخته شده است . در ضمن شرح دهید که اگر تصمیم به خرید محصول شما یا استفاده از خدمات شما گرفتند چه تجربه ای را خواهند داشت.

در این جهت داستان ها قدرت بالایی پیدا می کنند.باعث ایجاد همدلی می شوند و هم چنین اعتماد به نفس را بالا می برند. نام خدمات و تولیدات شما در آن منطقه در ذهن گردشگر هک می شود.مهمتر از همه اگر از این شیوه برای افزایش جلب توجه گردشگران استفاده شود باعث به اشتراک گذاری آسان آن توسط کاربر به کاربر خواهد شد.

داستان نویسی در رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که محصولات و خدمات خود را با یک تجربه مشخص، سمبولیک و عاطفی از طریق یک داستان ارسال کنید و از تمام پتانسیل آن بهره ببرید.

وقتی با داستان های شغلی خود سر صحبت را باز می کنید،سعی کنید آنها را به روش های ظریف و مرتبط با فعالیت های تجاری روزانه خود پیوند داده و آنها را در قالب پست های اجتماعی ارسال نمایید.

موسسات توریستی خود را در رسانه هایی مثل اینستاگرام،فیس بوک و توییتر و … می توانید در معرض دید جهانیان قراردهید. در نتیجه آنها را به سمت منطقه گردشگری خود سوق دهید.

 

2-استفاده از واقعیت افزوده برای ارائه تجربیات به یاد ماندنی

در بخش گردشگری ارائه یک تجربه باورنکردنی بسیار مهم است.چرا که با این روش مشتریان بهتر شما را در خاطر می سپارند. برند شما را به همدیگر توصیه کرده و یا بارها از خدمات شما بهره می برند.

استفاده از فناوری های جدید مثل واقعیت افزوده به شما کمک می کند تجربیات خلاقانه خود را به بازدیدکنندگان منتقل کنید و عین حال از رقبای خود متمایز باشید.

اما واقعیت افزوده چیست؟

محتوای رایانه ای است که بر روی یک محیط دنیای واقعی ارائه می شود.

پتانسیل این فناوری در صنعت گردشگری بسیار زیاد است. بسیاری از موسسات گردشگری در حال حاضر از آن استفاده می کنند تا تجربیات مختلفی را به گردشگران بدهند. هتل ها از نخستین صنف هایی بودند که این فناوری را برای اقدامات بازاریابی خود بکارگرفتند.

واقعیت افزوده همچنین امکانات بسیار خوبی برای صنعت حمل و نقل ارائه می دهد. با استفاده از یک برنامه سفر با واقعیت افزوده مربوط به یک صنعت حمل و نقلی می توانید دوربین را به وسیله نقلیه خود نشان داده از آن پس توقف بعدی و مکان های دیدنی را که از آن عبور خواهید کرد برای شما مشخص می کند. این اطلاعات خیلی خوبی برای یک فرد خارجی در سفر به منطقه گردشگری شما است.

براساس تحلیل دانشگاه هاروارد سه عنصری که امکان استفاده گسترده از برنامه های واقعیت مجازی را می آورند ، عبارتند از:

  • مطالب مرتبط
  • تعامل واقع بینانه و قانع کننده از مجازی با محیط فیزیکی
  • منحصر به فرد بودن :باید فراتر از آنچه فناوری های دیگر ارائه می کنند باشد.

برای طراحی یک برنامه واقعیت افزوده موفق که تجربه ای به یاد ماندنی را ارائه می دهد، باید مطمئن شوید که این سه عنصر را دارد.

 

3- تولید محتوای مفید و ایجاد وب سایت با سئو بهینه

طبق مطالعات انجام شده،نرخ تبدیل برای کسانی که بازاریابی محتوا انجام می دهند شش برابر بیشتر از کسانی که آن را انجام نمیدهند،می باشد.

از آنجا که بازاریابی محتوا بسیار مهم است برای اطمینان از بهترین نتیجه، استخدام یک متخصص سئو در صدر وظایف است تا به شما در طراحی یک استراتژی متناسب برای تجارت خود کمک کند.. گفته می شود، کارهایی وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید . در اینجا به چند نکته اساسی برای کمک به شما در ایجاد استراتژی سئو و محتوا برای برنامه بازاریابی گردشگری ارائه شده است.

  • وبلاگ خود را در وب سایت خود قرار دهید و محتوایی را منتشر کنید که اطلاعات ارزشمندی را برای مخاطبان هدف شما فراهم می کند.طبق مطالعه ای 72% از بازاریابان می گویند ایجاد محتوا مربوطه موثرترین تاکتیک سئو است. ساخت محتوای با کیفیت بالا که اطلاعات ارزشمندی در مورد موضوعات مرتبط با تجارت گردشگری خودتان ارائه دهد.مثل مکان های جالب برای بازدید و … می تواند به شما در افزایش اقتدار وب سایتتان کمک کند. بنابراین موقعیت خود را در گوگل نیز بهبود می دهید.

اگر موفق به انتشار پست های واقعا جالبی باشید به احتمال زیاد توسط سایر سایت ها به اشتراک گذاشته خواهید شدو یا به آنها پیوند خواهید خورد.به این ترتیب به پیوند های ورودی با کیفیتی دست می یابید که موقعیتتان در گوگل بهبود می یابد.

  • کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کنید که حجم جستجوی بالایی برخوردار باشند. در نتیجه از سطح رقابتی بالایی نیز برخوردار باشند.

طبق گزارشی 50% از جستجوهای اینترنتی دارای 4 یا بیشتر کلمه هستند. شما باید مطئن باشید کلمات کلیدی که در محتوای خود وارد می کنید طولانی است.و شغل ،خدمات،محصولات حوزه صنعت گردشگری که باعث رونق این صنعت شود به صورت مناسب توصیف می کند.به تعداد دفعات مراجعه کاربران به آن کلمه کلیدی دقت کنید.

  • مراقب سئو سایت خود باشید.کارشناسان سئو بر این عقیده هستند که برای آن که گوگل بتواند صفحه یا پست شما را برای کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید قرار دهد، باید آن را در ابتدای عنوان صفحه اضافه کنید، زیرنویس ها در بند اول محتوا، چندین بار آن را تکرار کنند.

از طرفی هم باید پیوند های داخلی ایجاد کنید که به کاربران امکان دهد بین صفحات مختلف وب سایت شما حرکت کنند.هم چنین باید هدف خود را از ایجاد لینک های خارجی مشخص کنیم.مطمئن شویم که وب سایت شما دارای سرعت بارگذاری خوبی است.برای صفحه نمایش گوشی های همراه نیز سازگار و مناسب است.

  • ایجاد محتوای طولانی و جالب. بازاریابی محتوا تغییر زیادی کرده است زیرا Google دیگر مقالات کوتاه با محتوای اضافی را نمی شناسد و در عوض نخستین موقعیت را به وب سایت هایی می دهد که صفحات با مطالب طولانی و اثبات شده را منتشر می کنند. پس این راهکار از بین 6 راهکار رونق گردشگری نیز می تواند تاثیری چشمگیر برای شما ایجاد کند.

 

  • ایجاد محتوای محلی شده. بخش گردشگری یک صنعت محلی است، بنابراین می توانید از این ویژگی برای ایجاد محتوای محلی استفاده کنید که به شما امکان می دهدرقابت را کاهش دهید و تنها مشتریان بالقوه خود را جذب کنید.به طور مثال اگر تجارت جهانگردی شما در ایران قرار دارد، سعی کنید محتوایی را ایجاد کنید که به موضوعات مربوط به مسافرت و گردشگری در ایران است مرتبط باشد. اصطلاح ایران را در کلمات کلیدی آن بگنجانید. به طور مثال یک آژانس راهنمای گردشگری در ایران می تواند پستی را در مورد مکان های مخفی در ایران که هرگز بازدید نکرده اید،ایجاد کند. یکی از 6 راهکار رونق گردشگری که می تواند شما را در صنعت گردشگری موفق کند همین تحقیقات و بررسی های محلی و ملی می باشد.

 

4-مدیریت نظرات خود را در TripAdvisor

TripAdvisor بزرگترین پلتفرم بررسی سفر در جهان است و بیش از 450 میلیون کاربر و بیش از 570 میلیون بررسی دارد. اگر صاحب هتل ، رستوران ، پارک موضوعی یا ارائه دهنده فعالیت های توریستی هستید، باید بدانید که بررسی نقش مهمی در تصمیم گردشگر دارند. نظرسنجی انجام شده نشان داده 70% مسافران قبل از انتخاب هتل ، بررسی های مربوط به TripAdvisor را مطالعه می کنندو 53% قبل از خواندن بررسی تصمیم نمی گیرند ، هیچ رزروی انجام دهند.

 

5- ارائه سفر های زیست محیطی و یا ماجراجویی

پنجمین مورد از 6 راهکار رونق گردشگری برنامه داشتن برای سفر است. درنظر بگیرید که چگونه می توانید از فرصت های سفر در محیط  زیست و گردشگری ماجراجویی در منطقه خود استفاده کنید . حتی اگر مشاغل شما در یک شهر است ، می توانید به سادگی با کمک به آنها در یافتن فعالیت های محلی بوم گردی ، به بازدیدکنندگان خارجی وصل شده و به سمت خود سوق دهید.

6-امنیت

باید در منطقه ای که سعی داریم گردشگران را به آن سمت جذب کنیم امنیت خوبی را فراهم کنیم تا آنها با امنیت خاطر به منطقه شما سفر کرده و تجربه این سفر امن را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.

مواردی که برای ارائه راهکار برای ترویج گردشگری ارائه شد تنها 6 راهکار رونق گردشگری را مورد بررسی قرار داده است و مواردی بیشتر و از جنبه های دیگری وجود دارد که نیاز به پیگیری و بررسی بیشتری که فراتر از این مقاله است دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=19557

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن