بانک-بیمه-بورس

جزئیات پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا

 

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت بیمه بیکاری در ایام کرونا، اظهار کرد: در ایام کرونا برای پرداخت بیمه بیکاری روال خاصی داریم.

وی بیان کرد: با شیوع کرونا عده ای از کار بیکار شدند و مجددا به کارشان بازگشتند و برای تعطیلی موقت تمهیداتی در نظر گرفته شد؛ دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی بودجه‌ای را برای بیمه بیکاری تخصیص داده است و سازمان برنامه و بودجه از طریق لیستی که ما در اختیارشان می‌گذاریم پرداخت حداقلی را انجام می‌دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه برای اسفند ماه در یک مرحله ۱۰۳ هزار نفر و مرحله دوم ۴۶ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند، افزود: برای فروردین نیز حدود ۲۳۰ هزار نفر تأیید شدند تا بیمه بیکاری دریافت کنند و واریز صورت گیرد، همچنین برای اردیبهشت ماه نیز به همین روال خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای این ۳ ماه بیکاری دولت بیمه بیکاری پرداخت کرد، اما اگر باز هم بعد از این ۳ ماه، بیکاری ادامه داشته باشد، روال طبیعی رسیدگی در کمیته وزارت کار و تأمین اجتماعی طی می‌شود و به ۲۵۰ هزار نفری که پیش از این بیکار بودند و بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، اضافه می‌شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29645
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن