اقتصادی

برج فناوری هوا فضا راه‌اندازی شد

به گزارش ایسنا، اسماعیل قادری فر امروز در مراسم افتتاح فاز یک ایستگاه نوآوری شریف، افزود: مدلی که معاونت علمی تحت عنوان چهارچوب مفهومی زیست بوم تعریف کرده است، یک مدل قرارگاهی است که در آن ابعاد گوناگون اکوسیستم نوآوری معنا شده است.

وی سرمایه گذاری ریسک پذیر و اقتصاد دانش بنیان را از جمله مفاهیم زیست بوم فناوری دانست که در چهارچوب معاونت علمی معنادار شده است، اظهار کرد: در این راستا راهبردهای متفاوتی اجرایی شده است که از آن جمله می‌توان به فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد که در این قالب در استان محرومی چون سیستان و بلوچستان، بزرگترین کمپ استارتاپی و نوآوری کشور راه اندازی شده است.

قادری فر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه صیانت از بازار داخل، خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات ایشان بازار هر کشور ناموس هر کشور است، از این رو ما باید از آن صیانت کنیم، ضمن آنکه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار بازار آسیا و اطراف آن را در اختیار داریم که می‌توانیم در سایه زیرسازی‌های لازم به آن دست یابیم.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های این معاونت در زمینه توسعه مراکز نوآوری، گفت: تا شهریور ماه پارک دانشگاه شریف تبدیل به برج نوآوری می‌شود و برج فناوری هوا فضای این دانشگاه در مساحت ۱۷ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی راه‌اندازی این مراکز را معنادار شدن اکوسیستم زیست بوم فناوری دانست و ادامه داد: راه‌اندازی چنین مراکزی باعث معکوس شدن روند مهاجرت شده و همچنین مشوق‌هایی را برای نقش‌آفرینی جوانان فراهم خواهد کرد

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30190
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن