صنعت-معدن-تجارت

بازگشایی مرز ریلی “اینچه برون” با ترکمنستان پس از ۴ ماه

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در خصوص بازگشایی مرز ریلی “اینچه برون” با ترکمنستان بعد از ۴ ماه توقف گفت: پس از توقف چهار ماهه فعالیت مرزی، در “اینچه برون” گلستان با کشور ترکمنستان در مسیر‌های ریلی و جاده ای، عصر دیروز (سه شنبه) ۳۰ واگن سیمان به وزن هزار و ۹۵۰ تن از طریق مرز ریلی به کشور ترکمنستان صادر شد.

او افزود: امروز ۶ واگن دیگر کالای صادراتی کشورمان نیز از مسیر ریلی گمرک لطف آباد خراسان رضوی نیز پس از توقف طولانی مدت به ترکمنستان صادر شد و با بازگشایی مسیر ریلی مرز تجاری اینچه برون سومین گذرگاه مشترک بین ایران و ترکمنستان بعد از توقف طولانی بازگشایی شد.

لطیفی در ادامه اظهار کرد: از پنجشنبه گذشته نیز بیش از ۱۲۰ واگن کالای صادراتی از مرز سرخس به ترکمنستان صادر شد.

سخنگوی گمرک افزود: با عبور واگن‌ها از داکت و تونل‌های ضد عفونی در مرز، کالا‌ها به سمت ترکمنستان انتقال می‌یابد.

لطیفی بیان کرد: ۱۰۱ واگن دیگر حامل سیمان، رول پلاستیک، کاشی و سرامیک، ظرف شیشه ای، وسایل پارک بازی، میلگرد و سنگ معدنی در صف انتظار برای صادرات به مقاصد ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان از مرز اینچه برون هستند.

او افزود: صادرات مواد غذایی به ترکمنستان همچنان متوقف است و کالا‌های صادراتی مورد پذیرش این کشور فاسدنشدنی و کالا‌های غیرخوراکی است.

گفتنی است، با بازگشایی مسیر‌های ریلی بین ایران و ترکمنستان و افتتاح پل خودرویی” دوستی” در سرخس، انتظار می‌رود مسیر‌های جاده‌ای نیز توسط عشق آباد بازگشایی شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29667
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن