اقتصادی

ایران در تولید چادر مشکی خودکفا می‌شود

به گزارش تفاهم آنلاین به  نقل از   شرکت ملی صنایع ملی پتروشیمی، با راه‌اندازی این خط تولید، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، سالانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسم راه‌اندازی خط تولید گرید چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان گفت: عدم تولید چادر مشکی در ایران از مواردی بود که موجب سرشکستگی ما بود چرا که محصولی پرمصرف مانند چادر خانم‌ها را از خارج از کشور وارد می‌کنیم و جالب است که این بحث یک قدمت حدود ۴۰ ساله دارد و این سوال همیشه مطرح بود که چرا چادر زن با حجاب ایرانی باید تولید ژاپن، یا کره یا مالزی باشد؟

«جعفر ربیعی» ادامه داد: با همت و برنامه‌ریزی صورت گرفته در پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تولیدکننده مهم گرید نساجی، توانستیم مواد اولیه چادر مشکی را در کشور تولید کنیم و آن را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز و با تلاش صورت گرفته و همراهی دو تولیدکننده چادر با افتخار اعلام می‌کنیم که چادر مشکی کاملا ایرانی به بازار عرضه شد و این طلسم شکست.

ربیعی با بیان اینکه در گذشته در صنعت پتروشیمی نگاه این بود که این صنعت خوراک می‌گیرد و محصولی تولید می‌کند و در فروش هم مشکلی نداشت و بنابراین نوآوری و تحول خیلی کم بود، گفت: دوران این نگاه گذشته و ما در شرکت‌های پایین دستی مانند شهید تندگویان، کارون و خوزستان باید به سمت این برویم که ببینیم بازار چه می‌خواهد و ما آن را تولید کنیم. در واقع نگاه بالا به پایین صنعت پتروشیمی به بازار باید تبدیل به نگاه از پایین به بالا شود تا نیاز بازار را تولید کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32074
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن