مناطق آزاد-گردشگری

افزایش ظرفیت دو برابری مسافر با ورود پل های تلسکوپی به پروژه ترمینال فرودگاه کیش

 

به گزارش تفاهم آنلاین، غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و تعدادی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، صبح امروز در بازدید پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش از تامین 10 پل تلسکوپی به ارزش ریالی بالغ بر 55 میلیارد تومان خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های دانش بنیان کشور نخستین پل تلسکوپی وارد پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش شد.

مظفری در ادامه افزود: بر اساس انعقاد این قرارداد که تعداد آن از “5 به 10 پل تلسکوپی” افزایش یافته است هر دو هفته یکی از پل های تلسکوپی به پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش اضافه می شود.

وی ضمن قدردانی از شرکت ملزومات برق و معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص تخصیص تسهیلات و پشتیبانی دانش و فنی این پروژه تصریح کرد: این مهم در سالی که “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است با کمک صندوق پژوهش و نوآوری و تعهداتی که سازمان منطقه آزاد کیش داشت یکی از نیازهای جدی کشور در بخش تجهیزات فرودگاهی با بهره گیری از تخصص و تجربه شرکت طرف قرارداد به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که بیش از 420 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند اظهار داشت: با افزایش نیروی انسانی؛ فعالیت این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت و تلاش بر این هست تا پایان سال جاری این مجموعه به بهره برداری برسد.

در ادامه این بازدید مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که این پروژه در قالب دو قرارداد محقق می شود و گفت: در قرارداد نخست مبلغی بالغ بر 260 میلیارد تومان هزینه این پروژه شد و در قرارداد دوم نیز با توجه به متغیر بودن قیمت ها 17 و نیم میلیون یورو به ارزش ریالی 94 میلیارد تومان بر آورد هزینه شده است و تا حدود 150 میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

خانزادی با بیان این که هر کدام از پل های تلسکوپی طبق قرارداد 5 و نیم میلیارد تومان هزینه شده است گفت: تامین ده پل تلسکوپی بالغ بر 55 میلیارد تومان توسط شرکت داخلی دانش بنیان انجام شده است که مشابه آن توسط شرکت خارجی سه برابر قیمت تمام شده است.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: براساس برنامه زمان بندی جبرانی این پروژه در اسفند ماه سال جاری به بهر برداری خواهد رسید،

مصطفی خانزادی در پایان گفت: مسافر گیری و حمل بار در این فرودگاه قابلیت های خیلی خوبی را برای سرزمین اصلی و کشورهای همجوار فراهم می کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30478
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن