کارآفرینی

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان

به گزارش تفاهم آنلاین، سیدمرتضی بختیاری روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: از این میزان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تصویب مجلس شورای اسلامی و مابقی از محل اعتبارات کمیته امداد، اختصاص داده شده است.

وی، با اشاره بر اینکه بر اساس ماده ۸۳ برنامه ششم توسعه کشور، سالانه ۱۰۰ هزار اشتغال باید ایجاد شود، که ۷۰ هزار شغل از این میزان سهم کمیته امداد است، افزود: امسال که در سال چهارم این برنامه قرار داریم، از برنامه جلوتر هستیم.

بختیاری گفت: پارسال سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ و یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل اشغال روستایی برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد کشور در حوزه اشتغال اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری چهار هزار و ۱۱۳ اشتغال ایجاد شد که از این تعداد ۲۸۴ طرح کشاورزی، یکهزار و ۲۵ طرح دامپروری، ۹۸ طرح صنایع دستی، ۷۹۵ طرح صنعت و معدن، ۷۴۲ طرح خدمات، ۴۱۱ طرح زنبورداری  و یکهزار و ۷۱ طرح فرش بافی، ۵۴ طرح حمل و نقل بوده است.

رییس کمیته امداد کشور افزود: برای ایجاد این طرح‌ها ۱۱۳ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان در استان هزینه و سرمایه‌گذاری شد.

به گفته وی، امسال برای استان چهارمحال و بختیاری ایجاد پنج هزار شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد با اعتبار اختصاصی ۱۷۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده  است.

وی، به تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی توسط مددجویان این نهاد به عنوان یک مشکل اشاره کرد و گفت: با موافقت معاون رییس جمهوری، صندوق ضمانت با پنج میلیارد تومان در کشور فعال شد که افرادی که فاقد ضامن و وثیقه هستند، برای دریافت تسهیلات از این صندوق استفاده کنند.

بختیاری، با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌های اشتغالزایی خانگی یکی از اولویت‌های ایجاد اشتغال در این نهاد است، گفت:در بخش قالیبافی در سطح کشور موفقیت‌های زیادی کسب شده است و محصول بافندگان قالی مددجویان کمیته امداد، ثبت جهانی شده است و الگوی برای این امر انتخاب شده که در آینده این الگو در سازمان ثبت اسناد کشور ثبت خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۵۸ درصد افراد زیرپوشش این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: رویکرد اصلی اشتغال در این نهاد تاکید بر اشتغال خانگی است.

رییس کمیته امداد امام، با اشاره به افتتاح ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در استان چهارمحال وبختیاری به یاد ۲هزار و ۴۴۰ شهید استان افزود: از این تعداد ۵۶۳ واحد در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد.

وی از واگذاری ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در  سال آینده به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: ۳۰۰ واحد مسکونی از این تعداد توسط سپاه و مابقی توسط کمیته امداد و خیران احداث می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=33760
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن