اقتصادی

آخرین مهلت تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح ملی مسکن اعلام شد

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی قائدی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه ۶ تیرماه آخرین مهلت فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است گفت: متقاضیانی که در مرحله دوم از طریق پیامک برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند تا ۶ تیرماه باید اطلاعات خود را وارد سامانه کنند.

ثبت نام ۲۳۰ هزار نفر در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن

او با بیان اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در دو مرحله صورت گرفته است ادامه داد: در مرحله اول برای ۲۳۰ هزار نفر ثبت نام انجام شد که پالایش اولیه آنها انجام و تمامی اطلاعات به ادارات کل راه و شهرسازی استان های مختلف برای بررسی و پالایش ارسال شده است.

قائدی بیان کرد : با توجه به سامانه هایی که از طریق دستگاه‌های مختلف در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است احراز هویت و بررسی اطلاعات تمامی متقاضیان از طریق این سامانه ها در ادارات کل راه و شهرسازی انجام می شود و این اطلاعات پس از پالایش اولیه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و سپس اطلاعات تکمیلی به بانک مسکن جهت افتتاح حساب ارسال می شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان فاقد شرایط لازم باشند از سامانه حذف شده و افتتاح حساب برای آنها انجام نمی شود.

قائدی تاکید کرد: با توجه به آنکه در شرایط کرونا قرار داشته ایم برای آن که متقاضیان حضور فیزیکی در بانک ها نداشته باشند اطلاعات اولیه احراز هویت توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده و این اطلاعات در اختیار بانک مسکن برای افتتاح حساب متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم به دلیل آنکه کشور در وضعیت کرونا قرار گرفت و برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا اعلام کردیم متقاضیان می توانند از طریق پیامک در این طرح ثبت نام کنند و کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند نگرانی بابت ثبت نام نداشته باشند.

او توضیح داد: در این مرحله بخش عمده ای از متقاضیان از طریق ارسال کد ملی ثبت نام اولیه را انجام دادند و ما از سیزدهم خرداد اعلام کردیم که متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام و اطلاعات خود به سامانه مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه فرصت ۲۰ روزه ای را برای متقاضیان در این مرحله در نظر گرفته ایم و متقاضیان از سیزدهم خرداد ماه تا پایان ششم تیرماه فرصت دارند که این ثبت‌نام ها را انجام دهند تا پالایش اطلاعات به سرعت انجام شود گفت: امیدواریم متقاضیان در این فرصت زمانی اطلاعات خود را تکمیل کنند تا ما مجبور به تمدید ثبت‌نام نشویم.

چهار شرط لازم برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

او با اشاره به اینکه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام باید چهار شرط لازم را داشته باشند اظهار کرد:

بر اساس قوانین و مقررات ماده ۱ قانون ساماندهی مسکن متقاضیان برای این طرح نباید ملک داشته باشند و یا پیش از این واحد مسکونی به اسم آنها بوده باشد

۲.متقاضیان نباید از امکانات دولتی تاکنون استفاده کرده باشند و فرم جیم آنها نباید قرمز باشد

۳.باید متقاضیان هر شهر سابقه ۵ سال سکونت را در آن شهر داشته باشند

۴.متقاضیان باید متاهل و یا سرپرست خانواده باشند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه هم اکنون به سامانه های مختلفی جهت پالایش اطلاعات مجهز شده و می تواند تمامی اطلاعات و شرایط متقاضیان را از دستگاه‌های مختلف دریافت کنند و کسانی که فاقد شرایط لازم باشند از این سامانه حذف خواهند شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29597
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن