صنعت-معدن-تجارت

۱۷ طرح پتروشیمی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه گفت: ۱۷ طرح پتروشیمی امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که پتروشیمی میاندوآب نخستین طرح از ۱۷ طرح است.

وی افزود: با افتتاح ۱۷ طرح، ۲۵ میلیون تن به تولید ناخالص افزوده می‌شود.ارزش تولید محصولات پتروشیمی در ابتدای سال ۹۲، ۱۲ میلیارد دلار بود که این میزان تا پایان کار دولت به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

زنگنه عنوان کرد: بیش از بیست طرح افتتاح شده و بالای ۵ میلیارد دلار ارزش تولید این طرح ها بوده است. در حال حاضر ظرفیت ما حدود ٧٠ میلیون تن است که به ١٠٠ تن هم خواهد رسید.

او ادامه داد: این طرح ها (۱۷ طرح توسعه پتروشیمی) سیاست های اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبری را در توسعه پتروشیمی به خوبی دنبال کرده است

او گفت: اگر تولید سال آینده هم نسبت به سال ٧۶ بسنجیم یک میلیارد تولید پتروشیمی در آن سال بوده است و امروز پس از جهش اول و دوم تولید به ٢۵ میلیارد دلار می رسد و هیچ محدودیتی در برای عرضه در داخل نداریم

زنگنه تصریح کرد: بعد از کرونا صنایع پتروشیمی پایین دستی احیا شده است و امیدواریم امسال صنایع داخلی بالای ۵ میلیارد دلار برداشت کنند.

وزیر نفت بیان کرد: محدودیت در صنایع پیشران برای این است که هم امکان توسعه صنایع پتروشیمی را در این بخش ها تسهیل کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29889
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن