اقتصادی

واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد تجاری فرودگاه امام‌

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با وزارت راه و شهرسازی که ظهر امروز در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، برگزار شد، گفت: امروز و در ایام دهه کرامت، سنگ بنای یک اقدام موثر اقتصادی با هدف شکوفایی اقتصاد کشور رقم خورد.

اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی، در کنار پایتخت قرار دارد و تمام عوامل مهم توسعه اعم از لجستیک و تجارت و نزدیکی به پایتخت را دارد.

به گفته وزیر راه این منطقه می‌تواند به عنوان بستری برای انواع تولیدات دانش بنیان و رقابتی باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف ما برای توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی، تبدیل این منطقه به سرزمینی برای تولید با ارزش افزوده و گرفتن سهم تجاری خود از منطقه است.

وی با بیان اینکه چندین سال بود مصوبات منطقه آزاد شهر فرودگاهی فقط روی کاغذ بود، گفت: از سال گذشته و با استقرار گمرک در این منطقه و دریافت کد گمرکی و همزمان دعوت و مذاکره با سرمایه گذاران، این منطقه امروز به مرحله مهمی رسیده است.

اسلامی از تجار و بازرگانانی که در کشورهای همسایه سرمایه گذاری کرده اند دعوت کرد تا به منطقه ویژه اقتصادی شهر امام خمینی مراجعه کنند و گفت: زمین در اختیار همه سرمایه گذاران گذاشته خواهد شد.

وزیر راه تاکیدکرد که منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی، یک منطقه نفیس و ویژه در کنار پایتخت است که خدمات ارزان و مهمی را به تجار و بازرگانان اعطا خواهد کرد تا بتواند سهم خود را از بازار جهانی کسب کند.
اسلامی با بیان اینکه در این مدت از لجستیک هوایی غفلت کردیم، افزود: توسعه منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی فرصتی برای تجار و بازرگان و شکل گیری تجارتی رقابتی و کارآمد در جهت اخذ سهم ایران از لجستیک هوایی است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30373
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن