اقتصادی

عدم استقبال از سیستم نوبت دهی آنلاین در مراکز معاینه فنی

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از عدم استقبال شهروندان از سیستم نوبت دهی آنلاین در مراکز معاینه فنی خبر داد.

حسین مقدم در گفتگو با خبرخودرو بیان کرد: کاهش حجم مراجعات روزانه و عدم صف های طولانی در مراکز معاینه فنی موجب عدم تمایل شهروندان به استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین شده و میزان مراجعات در مراکزی که مختص نوبت دهی در ساعات بعدازظهر بودند نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه به راهکارهایی برای تشویق بیشتر شهروندان از سیستم نوبت دهی آنلاین اشاره کرد و گفت: برای استقبال بیشتر شهروندان از سیستم نوبت دهی بر اساس توافقاتی که با سازمان فاوا شهرداری تهران داشته ایم به‌زودی لینک سیستم نوبت دهی آنلاین در سامانه تهران من نیز قرار داده خواهد شد تا با توجه به کاربران چند میلیونی که در این سامانه وجود دارد شهروندان از سیستم نوبت دهی آنلاین در مراکز معاینه فنی مطلع شوند و برای این امر اقدام کنند. همچنین افرادی که از نوبت دهی آنلاین استفاده کرده اند هنگام مراجعه به مراکز به وسیله نصب تابلوهای مگنتی به سقف خودرو تمایز یافته اند تا توجه سایر مراجعه کنندگان به این موضوع را جلب کنیم.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران افزود: هدف گذاری ما در سال جاری فرهنگ سازی سیستم نوبت دهی آنلاین میان شهروندان است. در صورت استقبال مردم این روند ادامه خواهد داشت و در غیر این صورت این موضوع به تدریج کمرنگ تر خواهد شد.

مقدم ضمن تکذیب توقف رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز معاینه فنی تصریح کرد: با وجود افزایش میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی ازدحام انسانی در این مراکز به وجود نخواهد آمد. ارائه خدمات در مراکز به نحوی است که تا هنگام پذیرش خودرو، رانندگان در داخل خودروی خود قرار داشته و تنها در زمان آزمون و دریافت نتایج از خودرو خارج می شوند. در این ارتباط نیز محل های با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مرکز نشانه گذاری شده که رانندگان در آن مدت زمان 10 دقیقه ای که خارج خودرو هستند در آن محل ها می ایستند. با عنایت به اینکه تعداد مشخصی خودرو در سالن های معاینه فنی کنترل می شوند لذا افزایش مراجعات تاثیری در ایجاد ازدحام و تجمیع افراد خارج از خودرو در مراکز نخواهد داشت. این ازدحام و افزایش تنها در صف انتظار، که رانندگان داخل خودرو هستند، اتفاق می افتد و در حال حاضر پروتکل های بهداشتی اعم از ضد عفونی فضای مراکز، فاصله گذاری هوشمند و … که از زمان شیوع کرونا آغاز شده همچنان ادامه دارد. نکته حائز اهمیت این است که با وجود مراجعات بسیار و جدیدی که روزانه به مراکز می شود اما موردی از ابتلا شاغلین این بخش به ویروس کرونا وجود نداشته است و این نشان دهنده رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراکز معاینه فنی است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در پایان تشریح کرد: میزان مراجعات اولیه به مراکز معاینه فنی در خرداد ماه 104 هزار و 462 دستگاه خودرو بوده و میزان خودروهایی که خدمات دریافت کرده اند 147 هزار و 508 دستگاه بوده و شاهد افزایش 21 درصدی مراجعات نسبت به سال گذشته بوده ایم. ضمن اینکه 41 درصد خودروها به دلایل مختلف در تست های معاینه فنی مردود شده اند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30592
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن