اقتصادیانرژی

شیوع کرونا مصرف آب را ۴ درصد افزایش داد

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از صدا و سیما، علی سیدزاده از افزایش ۴ درصدی مصرف آب در اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این رقم در فروردین ماه ۹ درصد را نشان می‌دهد؛ مهمترین توصیه ما برای کاهش مصرف آب در تابستان که زمان اوج مصرف است کاهش زمان باز نگه داشتن شیر آب در هنگام شستشوی دست‌هاست.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب کشور با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا توصیه‌های بهداشتی بر شستشوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه است گفت: به طور متوسط بازماندن شیر آب در ۲۰ ثانیه سبب مصرف ۵ لیتر در ثانیه می‌شود که اگر ۱۰ ثانیه هنگام شستشوی دست‌ها شیر آب بسته بماند یعنی ۲ و نیم لیتر در ثانیه به ازای هر بار شستشو صرفه‌جویی شده است.

سیدزاده ادامه داد: این کاهش زمان باز نگه داشتن شیر آب به معنای تغییر در کیفیت شستشوی دست‌ها نیست بلکه افراد می‌توانند ابتدا شیر آب را باز کرده دست‌های خود را به مایع آغشته کنند شیر آب را ببندند و بعد از پایان ۲۰ ثانیه شستشوی دست‌ها دوباره شیر آب را باز کرده و دوباره دست‌های خود را بشویند.

وی با بیان اینکه رقم صرفه‌جویی شده در کاهش ۱۰ ثانیه از باز ماندن شیرها با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون جمعیت بسیار قابل توجه است، گفت: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب به نام درافشان در انتهای شیر نیز می‌تواند در کاهش مصرف آب و حفظ منابع آبی بسیار اثرگذار باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب کشور با بیان اینکه ما به طور معمول سالانه ۲ موج مصرف را تجربه می‌کردیم، افزود: در شرایط فعلی و با بروز بیماری کرونا ۳ اوج مصرف در کشور اتفاق افتاده است که ما برای مدیریت منابع آب در این شرایط باید زمان شستشو را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در فروردین امسال حدود ۵۴۰ میلیون متر مکعب آب تولید و در اختیار مصرف کننده قرار گرفت این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۴۹۳ میلیون متر مکعب است.

سیدزاده گفت: ما در صنعت آب کشور ۱۶۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب داریم که این شبکه نیازمند نگهداری و مراقبت است در این راستا اصلاح و بازسازی شبکه‌های آب، مدیریت فشار آب در شبکه‌های توزیع و نصب شیرهای فشارشکن از جمله اقدامات نگهداری این شبکه برای جلوگیری از بروز حوادثی مانند شکستگی لوله‌هاست.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29960
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن