اقتصادی

حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران، هنوز بلاتکلیف

به گزارش تسنیم، درحالی طبق نامه شریعتمداری, وزیرکار به جهانگیری می بایست از اول تیر ماه حق مسکن در فیش حقوقی کارگران مشمول قانون کار 300 هزار تومان محاسبه شود که هنوز رقم حق مسکن در هیأت وزیران تصویب نشده است و با وجود اینکه 10 روز از تیرماه گذشته است خبری از تصویب حق مسکن نیست.

البته پایگاه اطلاع رسانی دولت هفته گذشته در خبری از تصویب حق مسکن در هیات دولت خبر داده بود که ظاهراً این خبر از اساس غلط بوده و هیات وزیران هنوز افزایش حق مسکن کارگران به 300 هزار تومان کارگران را تصویب نکرده است.

در نامه شریعتمداری به جهانگیری آمده است: به استحضار می رساند بر اساس ماده 2 اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب 1370 مجلس شورای اسلامی کمک هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شورای عالی کار تعیین و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

در اجرای قانون مذکور شورای عالی کار در جلسه 292 مورخ هفدهم خرداد 99 با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از ماهیانه یک میلیون ریال به ماهیانه 3 میلیون ریال موافقت نموده است لذا خواهشمند است دستور فرمایید متن پیشنهادی زیر با قید فوریت در هیئت وزیران مطرح شود.

با توجه به اینکه شریعتمداری در نامه خود ذکر کرده است که حق مسکن از تیرماه افزایش یابد، گلایه هایی از سوی جامعه کارگری بروز کرده است.

فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار می گوید: اجرای مصوبه افزایش دستمزد از تیرماه چگونه بدون رعایت سه‌جانبه‌گرایی صورت گرفته است؟ کارفرمایان که با دولت همراه هستند، بهتر بود برای زمان اجرای این مصوبه نیز رأی‌گیری می‌کردند، وعده واهی دادن به کارگران درست نیست. هزینه زندگی کارگران سرسام‌آور افزایش یافته است.

بر اساس این  گزارش، درحالی که 10 روز از تیر ماه می گذرد که سازمان بازرسی اعلام کرده است  که دولت برای اصلاح مزد در نیمه دوم سال برنامه دارد. یعنی تقریباً ‌از 2 تا 3ماه آینده جلسات مزدی برای بهبود برگزار خواهد شد اما هنوز پرونده مزد 99 تمام و کمال بسته نشده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30705
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن