صنعت-معدن-تجارت

بازار خودرو سالیانه نیازمند یک میلیون خودرو

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، مجید باقری قائم مقام مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تولید ۱۰۰ هزار خودرو در سال ۹۹ بیان کرد:  با وجود مباحث بسیار جدی تحریمی و شیوع بیماری کرونا تولید ادامه پیدا کرد. این میزان ۱۰ برابر خودروهایی بود که برای فروش فوق‌العاده در نظر گرفته شده بود. ما منابع انسانی را ارزشمند ترین سرمایه سازمان می‌دانیم و این موضوع را در شرایط کرونایی اعمال کردیم.

او گفت: مرکز تحقیقات سایپا برای پاسخگویی به نیاز واقعی بازار که بیش از یک میلیون دستگاه نیست را قابل دسترسی می‌داند. نیاز کاذب و التهابات نیاز به بررسی ویژه دارد. سایپا امسال سبد محصولات خود را با خروج پراید به طور چشمگیری متحول خواهد کرد.

باقری تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در تیر امسال خودرو پراید را از روند تولید خارج خواهیم کرد. خروج محصولی که قالب محصولات تولیدی این شرکت را به خود اتتصاص داده بود خبر از ورود خودروهای جدید می‌دهد که یکی از آن‌ها خودرو شاهین است. در مرحله پیش فروش ۶۰ هزار متقاضی برای این خودرو وجود داشت و نشان‌دهند از علاقه مندی مردم به این خودرو و خودروسازی است. خودرو پراید باید از خط تولید خارج می‌شد. در مدت زمان باقی مانده ۲۰ هزار پراید با قیمت ۳۸ میلیون تومان تولید خواهیم کرد.

باقری با تاکید بر این که جایگزینی برای پراید وجود ندارد گفت: در تلاش هستیم تا با افتتاح خطوط جدید تولید و ادامه دار شدن این روند خلا خروج اسن محصول را رفع کنیم.

قائم مقام مدیرعامل سایپا گفت: قرارداد‌هایی که وجود داشت ۱۲۰ هزار تعهد جدید به ما تحمیل کرد و امروز اغلب آن‌ها خودرو‌های تود را دریافت کرده‌اند یا در حال دریافت هستند. شرکای تجاری ما علی‌رغم قرارداد‌های قانونی ک داشتیم خلف وعده کرده و سر باز زدند و این ما را مجبور به جایگزین کردن تعهدات می‌کرد که تعداد خودرو‌های متعهد شده را افزایش می‌داد. در کنار تمام این موارد باعث شد تا مدتی از ایفای تعهدات منحرف شده و پدیده‌ای به نام تعهدات معوق شکل بگیرد. امروز مجموع تعهدات معوق ما کم‌تر از ۵۰ هزار دستگاه خواهد شد و از ۲۰ محصول فقط دو محصول با مشکل تحویل مواجه خواهد بود. تا پایان شهریور تنها در این دو محصول و تا پایان آبان بدون معوقه خواهیم بود.

۷۰۰ هزار تماس تلفنی با مرکز پشتیبانی سایپا

او گفت: ما به عنوان گروه خودروسازی سایپا در دوران کرونا تلاش کردیم تا با حداکثر مساعدت و به مشریان پاسخگو باشیم. فعالیت مرکز تماس ما ۲۴ ساعته شد که باعث شد تماس‌های تلفنی ما در ۳ ماه اول امسال به ۷۰۰ هزار برسد در حالی که مجموع تماس‌های سال گذشته ما به ۲ میلیون می‌رسید.

باقری با اشاره به فعالیت‌های جهادگرانه‌ای که در این حوزه وجود دارد، گفت: بعضی از فضاسازی‌هایی در حوزه خودرو اتفاق می‌افتد. خودروساز‌ها از دل مردم هستند و دغدغه مشترکی با مردم داریم. افزایش قیمت‌ها برای سایپا و کارکنانش هم بسیار مهم است و در تلاش هستیم تا با تعمیق ساخت داخل این موضوع را کنترل کنیم.

تاریخ عرضه خودرو شاهین اعلام شد

قائم مقام مدیرعامل سایپا با اشاره به این که خودرو شاهین به روز خواهد بود، گفت: تاریخ اولین عرضه شاهین در پیش فروش‌ها اعلام شده است. سبد محصولات ما کاهش پیدا کرده و خودرو شاهین و دو فیس لیفت جدید این خودروساز‌ی الزام فعالیت ما خواهد بود. برای تیبا فیس لیفت جدید نخواهیم داشت، اما کوییک ‌ار و ساینا اس بعد از عرضه نسخه اس و با فاصله‌ای ۳ ماهه نسخه آپشنال این خودرو را رونمایی خواهیم کرد.

او درباره افت خدمات پس از فروش این خودروسازی گفت: تغییر تمرکز مدیریت بر تغییر سبد محصولات و تامین قطعات و از طرفی افت توان نمایندگی‌ها مشکلاتی را به همراه داشت. سرفصل‌ها جمع‌آوری شده و بدر حال رفع این مشکلات هستیم.

او نداشتن محصولات اتومات را ضعف بزرگ این شرکت دانست و گفت: کوییک اتومات وجود دارد و با حل مشکلات محیط زیستی آن به زودی عرضه خواهد شد. برای جایگزینی پراید بنا را بر تولید خودرو‌های جدیدتر گذاشتیم و روند تولید محصولات جدید را ادامه خواهیم داد.

او درباره فروش فوق‌العاده گفت: یک میلیون نفر ثبت نامی داشتیم، اما علی‌رغم این استقبال و تمدید زمان واریز وجه فقط ۸۰ درصد از ۱۰ هزار نفر تکمیل وجه کردند و ۲۰ درصد مابقی را از ظرفیت رزرو استفاده کردیم. زمانی فروش فوری انجام دادیم که شائبه‌های زیادی به همراه داشت پس با هدایت کمیته خودرو به سمت این سازوکار جدید و قرعه کشی حرکت کردیم. باید به سمت شناسایی مصرف کنندگان واقعی حرکت کنیم. امیدواریم با بهبود شرایط شکاف ایجاد شده از بین رفته و التهابات کاهش پیدا کند. تنها وظیفه ما به عنوان خودروسازی افزایش. تولید کرد و رکورد تولید امروز این ماجرا را تایید می‌کند.

باقری با اشاره زیان ۴۰ هزار میلیاردی دو خودرو سازی گفت: خرید حواله این خودرو‌ها توسط نمایندگی‌ها را قویا تکدیب می‌کنیم. در بین مردم عادی هم با توجه به این که خودرو در رهن خودروساز است این کار فروش مال غیر محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

۷۵ درصد برندگان انصرافی از دریافت خودرو توان مالی نداشتند

او درباره ویژگی‌های خودرو‌های جدید این خودروسازی گفت: بعد از مراسم رونمایی خودرو شاهین با حضور رئیس جمهور قصد معرفی بیشتر آن را داشتیم که با موضوع کرونا مواجه شدیم. با ۷۵ درصد کسانی که ثبت نام نکرده بودند تماس گرفتیم و اغلب اظهار کردند که توان واریز وجه را ندارند وتمدید زمان کمکی به آن‌ها نخواهد کرد. چالشی به نام تامین نقدینگی وجود دارد که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم، اما با تمرکز ویژه به تحویل معوقات ادامه خواهیم داد.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29558
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن