اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

ایران بر بام تولید آهن اسفنجی دنیا ایستاد

به گزارش تفاهم. آنلاین، طبق گزارش جدید انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه می ۲۰۲۰ توانست با پشت سرگذاشتن هند، رتبه نخست تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم را در اختیار بگیرد. علاوه بر این در بیش از پنج ماه سال جاری میلادی، ایران افزون بر ۱۲ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرد در حالی که تولید هند به ۱۱ میلیون تن رسید.

ایمیدرو، یکی از مهمترین دلایل افزایش تولید آهن اسفنجی ایران را راه اندازی کارخانه‌های جدید آهن اسفنجی اعلام و اظهار کرده که طی سال‌های اخیر با استراتژی جدید خود و با مشارکت گرفتن از بخش خصوصی، توانسته طرح‌های متعددی را برای تولید آهن اسفنجی، وارد مدار تولید کند.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه می، در عین حال حدود ۵۰ درصد از تولید این ماده در جهان را در اختیار گرفته است. در این مدت، در مجموع تولید یک ماه مورد بررسی ۵.۶ میلیون تن آهن اسفنجی در جهان تولید شد که پس از ایران، هند با ۱.۵ میلیون تن تولید در رتبه دوم قرار گرفت. تولید این کشور با افت ۵۵ درصدی مواجه شد؛ در حالی که ایران رشد ۷.۶ درصدی را کسب کرد.

پس از هند نیز مصر، مکزیک و عربستان جای گرفتند که به ترتیب تنها ۴۶۲ هزار، ۳۹۰ هزار و ۳۴۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید کردند.

تولید آهن اسفنجی تا ۲۲ ماه ژوئن امسال در جهان به ۳۲.۱ میلیون تن رسید که همچنان پس از ایران، کشورهای هند، مصر (۲.۲ میلیون تن)، مکزیک (۲.۰۵ میلیون تن) و عربستان (۱.۷ میلیون تن) قرار گرفتند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30001
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن